facebook-dislike-1

Γιατί μπορεί να χάνεις τον χρόνο σου στα Social Media αν τα χρησιμοποιείς λάθος

Τα πράγματα online αλλάζουν συνεχώς. Από μέρα σε μέρα. Like, follow, join, friend και άλλα τέτοια έρχονται και φεύγουν από το προσκήνιο. 

Που πρέπει να επενδύσουμε τον χρόνο μας όμως, και γιατί;

Θεωρώ πως το μεγαλύτερο όπλο σου επικοινωνιακά σε μια τόσο ρευστή online αλλά και offline πραγματικότητα είναι μια εξαιρετικά στοχευμένη εμμονή σε ότι δίχνει να αντέχει στο χρόνο και ειναι πάνω απο trends και μόδες της εποχής. Και θα σου εξηγήσω το γιατί.

Με αυτό σαν βάση, μπορεί η καθημερινή σας δράση στα λεγόμενα “social media” ή κανάλια κοινωνικής δικτύωσης, να αποδειχτεί μακροπρόθεσμη (ή και όχι τόσο μακροπρόθεσμα) χάσιμο χρόνου.

Ας θυμηθούμε τι έγινε με το mySpace μερικά χρόνια πριν

myspace_tomΓια όσους δεν θυμούνται ,το mySpace μέχρι τα τέλη του 2007 ήταν το απόλυτο μέσω κοινωνικής δικτύωσης και γενικότερα αναζήτησης φίλων. Δισκογραφικές εταιρίες από όλο τον κόσμο, επένδυσαν άπειρες ώρες και κυριολεκτικά δισεκατομμύρια δολάρια στην προσπάθεια τους να συγκεντρώσουν όσο το δυνατόν περισσότερους φίλους στα προφίλ των καλλιτεχνών τους.

Γιατί το έκαναν αυτό;

Γιατί πίστευαν πως έτσι θα είχαν ένα άμεσο κανάλι επικοινωνίας με τους “φίλους – πελάτες” του εκάστοτε καλλιτέχνη. Και είχαν δίκιο. Σχεδόν!

Γιατί είχαν άδικο;

Η λάθος λέξη στην παραπάνω πρόταση είναι το “άμεσο”.

Γιατί δεν είχαν κατανοήσει πως ένα site όπως το mySpace (ή το Facebook και το Twitter σήμερα) είναι ένας “τρίτος” που παρεμβάλλεται ανάμεσα σε αυτούς και τους “πελάτες” τους.

Η επικοινωνιακή δύναμη δηλαδή δεν ήταν ουσιαστικά στα χέρια τους.

Έτσι, όταν το mySpace πήγε άπατο, και έμοιαζε με “έρημη πόλη”, δεν έμεινε σχεδόν τίποτα από όλες αυτές τις προσπαθείς και τις επενδύσεις. Γιατί δεν είχαν τίποτα ουσιαστικό στα χέρια τους.

Γιατί δεν πρέπει να στοχεύουμε μόνο στα Likes και τα Follows;

facebook-dislike-1Τα Likes σε ένα Facebook Page και ο αριθμός των followers στο twitter είναι κάτι που θα πρέπει να μας ενδιαφέρει. Αλλά για διαφορετικούς λόγους από το social media status που αυτά μας προσδίδουν.

Το ξέρεις πως όσα Likes αν έχεις στην σελίδα σου στο Facebook, κάθε post που κάνεις δεν το βλέπει περισσότερο από το 10-15% των “αρεσκόντων”;

Ακόμα, τι θα κάνεις αν αργότερα το Facebook αποφασίσει πως πχ. δεν θα μπορείς να επικοινωνείς με τα προφίλ που σου έχουν κάνει Like ή αν το 10-15% γίνει 1-2%; Έτσι, γιατί αυτό αποφάσισαν ο Zuck και οι φίλοι του;

Όπως καταλαβαίνεις, είσαι πολύ ευάλωτος όταν επενδύεις σε κάτι τέτοιο.

Τι πρέπει να κάνουμε λοιπόν; Να μην επενδύουμε χρόνο σε όλα αυτά;

Απεναντίας. Θα πρέπει να εκμεταλλευόμαστε τέτοια κανάλια. Αλλά όπως το λέει και η λέξη, πρέπει να τα χρησιμοποιούμε σαν “κανάλια”.

Τα κανάλια από την φύση τους οδηγούν κάπου. Και αυτό το κάπου είναι που πρέπει να δημιουργήσουμε εμείς.

Δημιουργώντας το “κάπου”.

Υπάρχει ένας τρόπος επικοινωνίας που δεν έχει αλλάξει ιδιαίτερα τα τελευταία 15 χρόνια. Ένας τρόπος που αν και αποτελεί πλέον μια επώδυνη εμπειρία, ακόμα λειτουργεί.

Όπως θα μαντέψατε, αναφέρομε στο email.

Τι πρέπει να κάνουμε λοιπόν.

wantyouremailΠολύ απλά, πρέπει να μαζεύουμε emails. Το Email αποτελεί μια εντελώς “ευθεία” οδό επικοινωνίας με τον “φίλο”, “πελάτη” ή γενικότερα την σχέση που έχει ο καθένας μαζί σου.

Δεν αλλάζει κάποιος εύκολα διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, γιατί είναι κάτι που το γνωρίζουν “φίλοι”, “συγγενής” κλπ. Είναι σαν την φυσική σου διεύθυνση. Ταυτίζεσαι με αυτή!

Στόχος λοιπόν είναι να δημιουργήσουμε ειδικές “Landing pages” και μέσω αυτών να ζητήσουμε και να πάρουμε το email κάποιου. Και λέω “να ζητήσουμε” γιατί δεν θέλουμε να ξεγελάσουμε κανέναν. Θέλουμε όποιος μας δώσει το email του να το κάνει εντελώς συνειδητά, σχεδόν με την καρδιά του.

Στο PassiveWeek θα παρατηρήσετε πως σχεδόν αποτρέπω τον επισκέπτη να μου δώσει το email του. Δεν το κάνω για να εντυπωσιάσω. Απλά θέλω όποιος μου δώσει πρόσβαση στο ηλεκτρονικό του ταχυδρομείο, να γνωρίζει γιατί το κάνει. Θέλω το “ακροατήριο” μου να είναι μπροστά μου 100%. Να ξέρει τι να περιμένει από εμένα.

Προσοχή! Με 40-50 δολάρια μπορεί κάποιος να αγοράσει Online μια λίστα με 50-100 χιλιάδες emails. Πρόκειται ΠΑΝΤΑ για άχρηστε λίστες. Γιατί όταν κάποιος δεν περιμένει μήνυμα από εσένα, δεν πρόκειται να το καλοδεχτεί όταν το δει στο mailbox του.

Και πότε κάποιος περιμένει μήνυμα από εσένα; Όταν σου έχει δώσει συνειδητά το email του.

Χρησιμοποιούμε λοιπόν τα Social Media για να φέρουμε κόσμο στο δικό μας website. Εκει, θα βρούμε έναν τρόπο να του ζητήσουμε το email του.

Πότε όμως έχουμε πραγματικά ελπίδες να πάρουμε το email κάποιου; Όταν το site μας προσφέρει πραγματικά αξιόλογο περιεχόμενο. Όταν ο επισκέπτης βρει “αξία” σε αυτά που διαβάζει και θέλει να διαβάσει περισσότερα στο μέλλον. Το ίδιο ισχύει και για τις υπηρεσίες.

Όλα λοιπόν καταλήγουν στο ίδιο σημείο. Μπορείς να κοροϊδέψεις κάποιους για λίγο, αλλά δεν μπορείς να τους κοροϊδέψεις όλους για πάντα.

Και όταν θες να δημιουργήσεις μια “online” επιχείρηση (ότι και να είναι αυτή) πρέπει να εμπνέει εμπιστοσύνη και αξία.

Δημιούργησε λοιπόν κάτι που να έχει πραγματική αξία για κάποιους και παρουσίασε το μπροστά στα μάτια τους χρησιμοποιώντας (και) τα social media (στα οποία και συχνάζουν).

υπ. Μην ξεχάσεις να ζητήσεις το email τους! Ο κόσμος ξεχνάει ακόμα και αυτά που του αρέσουν. Και εμείς, πρέπει να έχουμε κάποιο τρόπο να τους υπενθυμίζουμε την ύπαρξη μας!

Σχόλια

comments