google_fail

Να σας συστήσω με τη χειρότερη Google των τελευταίων 10 χρόνων!

Πολλά από όσα κάνουμε online, σχετίζονται με το μεγάλο G. Η μηχανή αναζήτησης της Google, έχει το μεγαλύτερο κομμάτι της αγοράς.

Σύμφωνα μάλιστα με το έγκυρο comScore η Google ανέκτησε και πάλι το 67% της συνολικής πίτας στις αναζητήσεις στην Αμερική και το 70% παγκοσμίως. Όπως καταλαβαίνετε το τι κάνει η Google με την μηχανή της μας αφορά άμεσα.

Στόχος των Sergey Brin και Larry Page, ήταν να οργανώσουν την παγκόσμια πληροφορία.

Ό,τι και αν σημαίνει αυτό.

google_usl_market_share

US Market share

google_global_market_share

Global Market Share

 

Η αλήθεια είναι πως το εγχείρημα είναι από την γέννηση του πολύ δύσκολο.

Και αυτό γιατί δεν έχεις από την αρχή τον έλεγχο του τρόπου που παρουσιάζεται μια πληροφορία στο διαδίκτυο και γενικά είναι πολύ δύσκολο να αξιολογήσεις ένα περιεχόμενο με αυτοματοποιημένο τρόπο.

Ο αλγόριθμος της Google σήμερα λοιπόν αριθμεί περισσότερες από 200 συνιστώσες οι οποίες οδηγούν στην τελική αξιολόγηση ενός site. Το λεγόμενο PageRank.

 

Αυτό που λογικά πρέπει να συμβαίνει σε μια οποιαδήποτε αναζήτηση είναι να βλέπεις πάνω πάνω τις πιο έγκυρες, επικαιροποιημένες και σχετικές με την αναζήτηση σου πληροφορίες. Και για ένα πολύ μεγάλο διάστημα η Google δεν έκανε και άσχημη δουλειά.

Τι έχεις πάθει Google;

Κάτι όμως έχει συμβεί το τελευταίο 3μηνο (τουλάχιστον). Κάτι που με έβαλε σε σκέψεις και στην διαδικασία να “στήσω” αρκετά πειράματα ώστε να επιβεβαιώσω ή όχι τις σκέψεις μου αυτές.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Πριν από περίπου 3 μήνες παρατήρησα μια περίεργη συμπεριφορά της Google σε μερικές από τις αναζητήσεις μου. Ακόμα παρατήρησα κάτι περίεργα σκαμπανεβάσματα στα ranks των site μου. Είπα λοιπόν να το ψάξω λίγο παραπάνω μήπως και εντοπίσω μερικά επαναλαμβανόμενα μοτίβα σε ό,τι έβλεπα.

Αρχικά παρατηρώ πως μερικά από τα παλαιότερα sites μου έχουν χάσει έδαφος. Έχουν δηλαδή προσπεραστεί στα SERPS από μερικά άλλα sites. Αυτό από μόνο του δεν είναι περίεργο. Συμβαίνει και στις καλύτερες οικογένειες.

Όταν όμως άρχισα να αναλύω αυτά τα “άλλα” sites, παρατήρησα πως όχι μόνο ήταν πολύ φτωχότερα σε περιεχόμενο (κλασικά niche sites των 3-4 σελίδων) αλλά παράλληλα είχαν σχεδόν ανύπαρκτο δίκτυο από backlinks να τα υποστηρίζει. Δεν υπήρχε λοιπόν κανένας λογικός λόγος να με περάσουν στα αποτελέσματα.

Μετά έκανα μετρικές δοκιμαστικές αναζητήσεις σε δύσκολες (rankwise) λέξεις που αξίζουν πολλά λεφτά και που κάποια sites είχαν κερδίσει εδώ και καιρό τα SERPS διότι διέθεταν και το authority αλλά και όλο το υπόλοιπο πακέτο.

Hair loss cure

Για παράδειγμα έψαξα για “hair loss cure” (πάντα σε incognito για να μην λαμβάνω personalized results).

Όπως καταλαβαίνετε, αν είχαμε ένα site στην πρώτη 4άδα για αυτή την λέξη, τα κέρδη μας θα ήταν ΠΑΡΑ πολλά!

Δείτε τα αποτελέσματα.

hair_loss_cure_full
Χμμ..

Παρατηρώ (και όχι με μεγάλη προσπάθεια) πως οκτώ από τα δέκα αποτελέσματα της πρώτης σελίδας είναι “φρέσκα”. Ακόμα, το πιο τραγικό είναι πως οι τρεις πρώτες θέσεις ανήκουν στο ίδιο site. Την Huffington Post (την Καναδική και την Αγγλική έκδοση) με τρία άρθρα πολύ κοντά σε περιεχόμενο το ένα με το άλλο.

Ας συνεχίσω όμως.

 

Best SEO

Μετά έψαξα για “best SEO”. Άλλη μια δύσκολη λέξη μεγάλης αξίας.

Δείτε εδώ.

best_seo_full
Πέντε στα δέκα αποτελέσματα, “φρέσκα” και πάλι.

Έκανα τουλάχιστον 100 σχετικές αναζητήσεις και προσπάθησα να βρω ένα κοινό σημείο.

Η απάντηση είναι μια. Freshness.

Για κάποιο λόγο, η Google δείχνει να προωθεί, χωρίς σχεδόν άλλο κριτήριο τα πιο νέα sites.
Μιλάμε πως sites με ΤΟΝΟΥΣ έγκυρο και επικαιροποιημένο περιεχόμενο, χάνουν την μάχη των SERPS από μικρά 3σέλιδα νέα sites. WTF?

Και καλά, αν ψάξω για “NY Nicks- Utah Jazz results” θέλω σίγουρα να δω τα πιο πρόσφατα αποτελέσματα. Αλλά όταν ψάχνω για “hair loss cure” δεν θέλω ό,τι αηδία έχει γραφτεί τελευταία από ένα μη έγκυρο blog. Θέλω ότι πιο έγκαιρο μπορώ να βρω. Δοκιμασμένο και με αποτελέσματα.

Εκτός από άδικο, είναι και επικίνδυνο. Που πήγε η “ποιότητα” των αποτελεσμάτων;

Ανακαλύπτοντας λοιπόν κάτι τέτοιο, έκανα μια προσπάθεια να δω αν το έχει αναφέρει / παρατηρήσει κανένας άλλος στο χώρο.

Και όμως, κανείς δεν το είχε αναφέρει εκτός από το φίλο Glen από το Viperchill.
Ο Glen, όχι μόνο είχε παρατηρήσει παρόμοια πράγματα, αλλά το είχε πάει και ένα βήμα παρακάτω.

Δείτε αυτό το screenshot από το blog του.

 

freshness-abuse
(C) Viperchill.com

Καλά καταλάβατε. ΕΙΝΑΙ ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ!

Αυτό είναι ό,τι πιο γελοίο έχει να δείξει η Google από τότε που την θυμάμαι!

Υπάρχουν sites που rankάρουν σαν φρέσκο περιεχόμενο, απλά αλλάζοντας την ημερομηνία σε ένα παλαιότερο post τους!!!

Στο παραπάνω παράδειγμα, ενώ το άρθρο έχει ημερομηνία δημοσίευσης 23 Ιουλίου 2013, έχει σχόλια από πέρυσι την ίδια εποχή. Από το 2012 δηλαδή!!

Θεωρούσα πως η Google είναι πιο έξυπνη από αυτό. Αν είναι δυνατόν μια εταιρεία εκατοντάδων δισεκατομμυρίων να “ξεγελιέται” από μια αλλαγή ημερομηνίας. Προφανώς και κάτι δεν πάει καλά εδώ. Τόσο έυκολα μπορούμε να κάνουμε “game” το σύστημα;

 

 

Τέλος το SEO δηλαδή;

Την τελευταία φορά που έτρεξα μια αναζήτηση στην Google αλλά και σε όλες τις άλλες μηχανές αναζήτησης, πήρα αποτελέσματα ως απάντηση. Όσο υπάρχουν αποτελέσματα θα υπάρχει και ένας μαγικός αλγόριθμος που τα βάζει σε σειρά. Και όσο υπάρχουν αλγόριθμοι για τα αποτελέσματα μιας αναζήτησης, θα υπάρχει και το SEO.

Αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι απλά να παρακολουθούμε τις εξελίξεις. Ενώ τα βασικά μένουν σταθερά, αλλάζουν πολλές λεπτομέρειες διαρκώς. Άλλες μας επηρεάζουν και άλλες όχι. Εμείς απλά πρέπει να ξέρουμε τι γίνεται (ή να υποψιαζόμαστε τι γίνεται) και να δρούμε αναλόγως.

 

Τι κάνουμε δηλαδή;

Καταρχήν έχω την γνώμη πως η Google αργά η γρήγορα θα διορθώσει τα πράγματα. Μερικά αποτελέσματα είναι τόσο κραυγαλέα που αδυνατώ να πιστέψω πως δεν θα κάνει κάτι γι’ αυτό.

Σε πρώτη φάση περιμένουμε δηλαδή. Τα site μας, είναι χτισμένα με white-hat τρόπο που δεν έχουν να φοβηθούν τίποτα.

Αν θέλουμε όμως, και έχουμε χρόνο και όρεξη, μπορούμε να εκμεταλλευτούμε αυτό το “fail” της Google στα αποτελέσματα προς όφελος μας. Άλλωστε, αυτός ίσως είναι και ο λόγος που οι περισσότεροι marketing gurus δεν έχουν βγάλει άχνα για το θέμα. Θα το ξεζουμίσουν πρώτα, και μετά θα το αναφέρουν σαν κάτι που έγινε. Κλασικά.

Έχω στήσει κάποια νέα sites με αυτό τον σκοπό. Για να είμαι ειλικρινής, δεν θα δώσω και πολύ βάση και χρόνο γιατί αυτή η ανωμαλία μπορεί να σταματήσει ανά πάσα στιγμή. Αλλά μόνο και μόνο για λόγους “πειραματικούς” θα κάνω μια προσπάθεια.

Όλα αυτά σας τα λέω γιατί πιστεύω πως πρέπει να τα γνωρίζετε. Πολλοί από εσάς έχετε ξεκινήσει τα δικά σας sites και ίσως βλέπετε τα rankings σας να ανεβοκατεβαίνουν τελευταία. Αυτό δεν σημαίνει πως τα sites αυτά είναι χαμένες υποθέσεις. Στην πορεία προβλέπω ανάκτηση και αποκατάσταση.

Έως τότε όμως, τα μάτια μου είναι καρφωμένα πάνω στο μεγάλο G.
Θα σας ενημερώνω για τα καμώματα του.

Εσείς τι λέτε για όλα αυτά; Περιμένω τα ασχολία σας παρακάτω!

Σχόλια

comments