Google-AdSense.

Ό,τι πρέπει να ξέρεις για τo Google Adsense

Google-AdSense.Σε ένα προηγούμενο άρθρο μου με τίτλο “Donations, Contextual revenue και συνδρομές” είχα αναφέρει σαν τρόπο για να βγάλει κανείς χρήματα παθητικά μέσα από το διαδίκτυο το “Contextual revenue“.

Αυτός είναι και ο τρόπος που χρησιμοποιώ στο “πείραμα” που ξεκινήσαμε πριν κάποιους μήνες (PassiveWeek Project). Στο site που προέκυψε μέσα από αυτό, το CouplesCookingClassesHQ.com, μου αποφέρει ήδη 3ψήφια μηνιαία κέρδη με ελάχιστη υποστήριξη από μέρος μου. Μιλάω πάντα για το δίκτυο Google Adsense.

Με την μέθοδο αυτή, μπορείς να ενεργοποιήσεις ΑΜΕΣΑ διαφημίσεις μέσα στο site σου, οι οποίες μάλιστα να είναι και στοχευμένες. Έτσι, κάθε φορά που κάποιος επισκέπτης κάνει κλικ σε μια από τις διαφημίσεις σου, εσύ κερδίζεις κάποια χρήματα.

Πως λειτουργεί όμως ένα διαφημιστικό δίκτυο όπως το Google Adsense.

Τα πράγματα είναι σχετικά απλά. Υπάρχουν αυτοί που θέλουν να διαφημιστούν και αυτοί που παρέχουν τον χώρο για τις διαφημίσεις. Η Google ουσιαστικά ενώνει αυτούς τους δύο και παίρνει ένα μερίδιο από τα κέρδη.

Εμείς, ανήκουμε σε αυτή την φάση τουλάχιστον, σε αυτούς που παρέχουν το περιεχόμενο και προφανώς τον χώρο για τις διαφημίσεις αυτές.

Όταν λοιπόν κάποιος θέλει να διαφημιστεί, στοχεύει σε κάποιες λέξεις (μέσα από το Google Adwords).

Παράδειγμα, αν έχω ένα online κατάστημα και πουλάω παπούτσια, μπορεί να στοχεύσω σε λέξεις όπως “ανδρικά υποδήματα”, “γόβες”, “γυναικεία παπούτσια” κλπ.

Εδώ γίνεται μια πλειοδοσία κάθε φορά. Όσοι θέλουν να “αγοράσουν” traffic με στόχευση αυτές τις λέξεις, δηλώνουν πόσο είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν ανα click. Έτσι, όποιος δώσει τα περισσότερα εμφανίζεται πιο πάνω στις διαφημίσεις

Χονδρικά έτσι δουλεύει το σύστημα.

Ποιο είναι το μυστικό;

Το μυστικό εδώ είναι να έχεις κάνει σωστά την έρευνα για το βασικό σου keyword από την αρχή (δες σχετικό Post) Έτσι, θα έχεις στοχεύσει σε λέξεις κλειδιά με χαμηλό ανταγωνισμό, αρκετή ζήτηση αλλά και σημαντικό CPC.

Λέξεις δηλαδή, που το Cost Per Click τους είναι αρκετά ικανοποιητικό. Διαφορετικά, μπορεί να έχεις δημιουργήσει ένα site με πολλούς επισκέπτες, αλλά τα έσοδα σου να είναι πολύ μικρά. Γιατί οι λέξεις κλειδιά στις οποίες έχεις στοχεύσει, πωλούνται από την Google φτηνά. Άρα και το μερίδιο σου, είναι μικρό.

Εγώ για παράδειγμα, έχω sites με δεκάδες χιλιάδες επισκέψεις κάθε μέρα, που το cpc είναι εξαιρετικά μικρό, και μου αποφέρουν πολύ λιγότερα από άλλα sites που είναι καλά στοχευμενεα και έχουν μόνο 200-300 επισκέψεις την ημέρα.

Βλέπεις, δεν ήξερα τότε.

Πάμε να δούμε πως μπορούμε να ξεκινήσουμε να χρησιμοποιούμε adsense στο δικό μας site.

Το πρώτο βήμα είναι να κάνουμε έναν λογαριασμό στο Google Adsense.

Πάμε λοιπόν στο www.adsense.com και δημιουργούμε έναν λογαριασμό. Αν έχεις ήδη λογαριασμό gmail, μπορείς απλά να τον συνδέσεις με το adsense account σου.

Το δεύτερο βήμα, αφού ενεργοποιήσεις τον λογαριασμό σου είναι να δημιουργήσεις μερικές “Μονάδες διαφήμισης”. Ουσιαστικά κάθε μονάδα διαφήμισης έχει κάποια χαρακτηριστικά.

Για παράδειγμα, μέγεθος (αν θα είναι μια τετράγωνη ή παραλληλόγραμμη καταχώρηση) και τύπος (αν θα εμφανίζει διαφημίσεις κειμένου, εικόνας ή συνδυασμό τους).

Πατάμε λοιπόν διαδοχικά σε “Οι διαφημίσεις μου” και “Νέα ενότητα διαφημίσεων” (βλέπε εικόνα).

ads

 

Εκεί συμπληρώνουμε την φόρμα με τις προδιαγραφές των διαφημίσεων που θέλουμε να προβάλει η συγκεκριμένη μονάδα διαφήμισης.

adsense_new_adv

Προσέχουμε ιδιαίτερα.

1. Τον τύπο της διαφήμισης. Εδώ προτιμώ τις διαφημίσεις κειμένου γιατί μπαίνουν στο περιεχόμενό μας πολύ καλύτερα χωρίς να κάνουν “μπαμ” πως πρόκειται για διαφημίσεις. Έτσι κερδίζουμε περισσότερα κλικ. (Βέβαια κάθε θεματικό site έχει και τα δικά του στατιστικά, οπότε κάντε δοκιμές να δείτε τι δουλεύει καλύτερα στο δικό σας κοινό).

2. Το μέγεθος. Εδώ ανάλογα του “που” θα τοποθετήσουμε την διαφήμιση, πράττουμε.

3. Τον χρωματικό συνδυασμό. Προσπαθούμε να κάνουμε τις διαφημίσεις μας να “εντοιχίζονται” στο περιεχόμενο μας. Αν δηλαδή το theme που έχουμε κάνει τα links στο site μας  είναι πορτοκαλί, το ίδιο χρώμα θα επιλέξουμε να έχουν και τα links των διαφημίσεων που θα εμφανίζονται σε αυτό. Γενικά θέλουμε να περνάνε οι διαφημίσεις όσο γίνεται απαρατήρητες και να φαίνονται σαν δικό μας περιεχόμενο.

Αφού λοιπόν συμπληρώσουμε την φόρμα, πατάμε στο “Αποθήκευση και λήψη κώδικά”.

Τι είναι ο κώδικας αυτός;

Πολύ απλά, κάθε μονάδα διαφήμισης που θα δημιουργούμε να συνοδεύεται και από έναν κώδικά. Πρόκειται ουσιαστικά για τις εντολές που εμφανίζουν τις διαφημίσεις με τις ρυθμίσεις που επιλέξαμε στον χώρο που θα τοποθετήσουμε τον κώδικα.

Πως βάζω τον κώδικά στην σελίδα μου; Πρέπει να ξέρω προγραμματισμό;

ΟΧΙ.

Υπάρχει ένα καταπληκτικό plugin για το wordpress με όνομα “Ad Injection”.
Εγκαθιστούμε λοιπόν το Plugin στο site μας (από τον διαχειριστή μας) και το ρυθμίζουμε να εμφανίζει τον κώδικά μας όπου εμείς θέλουμε.

Είναι πολύ απλό στην χρήση του.

Για παράδειγμα, εγώ στην παρακάτω εικόνα του λέω να μου εμφανίζει τις διαφημίσεις με τον κώδικά που του έχει εισάγει (που πήρα από το google adsense) στο πάνω-αριστερό μέρος κάθε post μου. Και έτσι και γίνεται.

Τόσο απλά.

ad_injection

 

Μερικές σημαντικές λεπτομέρειες.

Καλό είναι να δοκιμάζετε διάφορες μονάδες διαφημίσεις για να δείτε ποια λειτουργεί καλύτερα στο κοινό σας.

Μέσα από το google adsense μπορείτε να βλέπετε ποιες μονάδες διαφήμισης φέρνουν τα περισσότερα κέρδη, ώστε να αλλάζετε αυτές που δεν αποφέρουν αρκετά.

Ακόμα, όταν ενεργοποιήσετε τις διαφημίσεις και βάλετε τον κώδικά στην σελίδα σας, ίσως χρειαστεί να περιμένετε κάποιες ώρες μέχρι να εμφανιστούν τα διαφημιστικά μηνύματα. Αυτό συμβαίνει γιατί η google θέλει λίγο χρόνο να “διαβάσει” το site σου και να καταλάβει που κινείται θεματολογικά ώστε να δείξει ανάλογες διαφημίσεις.

Τέλος, οι διαφημίσεις που θα βλέπεις εσύ να εμφανίζονται στο site σου, το πιθανότερο είναι να μην έχουν καμιά σχέση με τις διαφημίσεις που θα βλέπει ο επισκέπτης σου. Και αυτό, γιατί τα διαφημιστικά μηνύματα που βλέπει ο καθένας, έχουν να κάνουν και με προηγούμενες σελίδες που έχει επισκεφθεί, με τις αναζητήσεις που έχει κάνει νωρίτερα στη google και φυσικά με τον τρόπο (το link) με τον οποίο έφτασε ο επισκέπτης αυτός στην σελίδα σου.

Πληρωμές

Παλαιότερα πληρωνόμασταν με επιταγές (πολύ χρονοβόρο).
Πλέον, μπορείς να συνδέσεις έναν τραπεζικό λογαριασμό και τα χρήματα μπαίνουν κατευθείαν εκεί.

Οι πληρωμές γίνονται κάθε μήνα (τις πρώτες 10 μέρες, τουλάχιστον για τραπεζική πληρωμή) και όταν έχει συμπληρωθεί το “ελάχιστο ποσό πληρωμής” (περίπου 70 ευρώ).

ΣΟΣ!
Ποτέ, μα ποτέ μην κάνεις click στις δικές σου διαφημίσεις. Η google είναι πολύ πιο έξυπνη απ’ ότι νομίζεις και θα το εντοπίσει. Έτσι θα απενεργοποιήσει τον λογαριασμό σου και δεν θα μπορείς να έχεις έσοδα από αυτόν.

Καλή επιτυχία!

Σχόλια

comments