anchor_text_links

Η ανατομία ενός τέλειου backlink

Όταν ξεκίνησα να ασχολούμαι με  το online marketing, αρκετά χρόνια πριν, τα πράγματα ήταν πολύ ευκολότερα για όλους. Ανέβαζες μια σελίδα, έβαζες ένα κάποιο περιεχόμενο, δημιουργούσες καμιά 50αριά backlinks και όλα καλά.

Τα πράγματα έχουν αλλάξει πολύ από τότε. Εκτός από το γεγονός πως οι μηχανές αναζήτησης έχουν γίνει εξαιρετικά εξυπνότερες, έχει μεγαλώσει πολύ και το πλήθος των online marketers.

Βέβαια, ένα από τα σημαντικότερα (ίσως και το σημαντικότερο) προσόντα ενός internet marketer ειναι να μπορεί να ανακαλύπτει, να αποκωδικοποιεί και να προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα.

Στο παρελθόν (και δεν μιλάω για καμιά 200ρια χρόνια πριν) μετρούσε κυρίως το πλήθος των backlinks που είχε μια σελίδα. Πλέον τα κριτήρια ειναι πολλά και διάφορα.

Και μπαίνω στο ζουμί.

Σχετικότητα

Ένα link που δείχνει στο site σου, δείχνει από κάπου. Αυτό το “κάπου’ καλό είναι να προέρχεται από θεματικά συγγενές με το δικό σου site.

Για παράδειγμα, αν έχω ένα site στο οποίο προωθώ λουράκια για σκύλους, είναι προτιμότερο να δημιουργήσω ένα link από κάποιο pet shop ή άλλο portal που ασχολείται με τα ζώα, παρά να πάρω ένα link από κάποιο άσχετο θεματικά site όπως είναι ένα wedding planning site.

Διαφοροποίηση

Μέρος ενός link, είναι και το λεγόμενο anchor (άγκυρα) text. Το κείμενο δηλαδή (συνήθως σε μπλε χρώμα και υπογράμμιση) το οποίο κάνεις κλικ για να οδηγηθείς στην σελίδα που παραπέμπει.

Για παράδειγμα, στο link passive week το anchor text ειναι το “passive week”.

Παλιότερα, αυτές οι μικρές προτασούλες έπρεπε απαραιτήτως να εμπεριέχουν τα keywords που θέλουμε να στοχεύσουμε. Αυτά last year!

Πλέον είναι απαραίτητη η διαφοροποίηση αυτών των links. Αν λοιπόν θες να στοχεύσεις στο red wine cases, θα πρέπει να δημιουργήσεις links με anchor texts, “red wine”, “click here”, “more info here”, “read more”, “red wine cases” κλπ.

Τα έχει πει και ο ίδιος ο Matt Cutts (Head of Google Webspam) και τα έχω τεστάρει και εγώ πολλές φορές.

Matt_Cutts_on_anchor_text_links

Η παλιά διαδικασία, τιμωρείται άμεσα από τις μηχανές. Προσοχή λοιπόν.

Αξιοπιστία

Less is more, που λένε και οι φίλοι μας οι Βρετανοί.

Απλά πράγματα. Δεν χρειάζεσαι 100.000 backlinks, θες λίγα, στοχευμένα και σωστά.

Τα backlinks από sites με ειδικό βάρος, αξιοπιστία και “όνομα” στο χώρο τους, είναι απλά χρυσός.

Πολλές φορές μπορεί να κάνω και 3 εβδομάδες να πάρω ένα τέτοιο backlink (!!!). Στρατηγικές για το πως, θα πούμε αργότερα.

Γι’αυτό σας λέω. Δουλέψτε όσο πρέπει για καλά backlinks και θα ανταμειφθείτε.

Αν προσέξετε αυτά τα 3 πράγματα όταν χτίζετε τα δικά σας backlinks, δεν θα έχετε ποτέ πρόβλημα από κανένα penguin, panda, tiger, bird ή ότι άλλο ζωο-update ανακοινώσει η όποια Google.

Και αν το περιεχόμενο που ανεβάζετε στις σελίδες σας έχει και πραγματική αξία σαν πληροφορία, τότε σίγουρα όλα τα πάνε καλά!

Θα δείτε τα social signals (διαβάστε και “Πόσο μπορούν αλήθεια τα Social Signals να επηρεάσουν την θέση μας στις αναζητήσεις;“) να πληθαίνουν και τις σελίδες σας να ανεβαίνουν στα SERPS πολύ γρηγορότερα απ ότι θα νομίζατε. Trust me!

Keep it passive!

Σχόλια

comments