Google Adsense

Donations, contextual revenue και συνδρομές


Σήμερα θα αναλύσουμε περισσότερο τις 3 πρώτες μεθόδους τις οποίες ανέφερα στο “Οι 6 βασικοί τρόποι για το παθητικό εισόδημα μας“. Δωρεές, contextual revenue και συνδρομές.

Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε την θεωρία πριν προχωρήσουμε στην πράξη.

Όλες αυτές οι μέθοδοι, αφορούν sites τα οποία θα μάθουμε να δημιουργούμε. Για παράδειγμα, αν κάποιος αποφασίσει να δημιουργήσει ένα blog, στο οποίο θα μιλάει για “εκπαίδευση σκύλων”, θα μπορεί με συγκεκριμένα βήματα να αποκτήσει έσοδα μέσα από τις μεθόδους αυτές.

Ανάλογα με την μέθοδο (ή τις μεθόδους) που θα επιλέξουμε να εκμεταλλευτούμε, διαμορφώνουμε και το site το οποίο θα δημιουργήσουμε.

Μπορούμε για παράδειγμα να έχουμε 2-3 sites σχεδιασμένα για contextual revenue (πχ. google adsense) και 2-3 sites με τα οποία να στοχεύουμε σε συνδρομητικά κέρδη.

Όλα αυτά θα τα αναλύσουμε σιγά σιγά.

1. Donations (Δωρεές)

Όπως προανέφερα στο αρχικό άρθρο μου, οι δωρεές στην χώρα μας είναι λίγο πολύ συνυφασμένες με κοινωφελή ιδρύματα. Αν το σκεφτείτε όμως, είναι μια εξαιρετική κίνηση για να δείξει κάποιος την ευγνωμοσύνη του και να πει “ευχαριστώ”.

Γενικά το “κερδίζω στο διαδίκτυο” δεν αφορά πάντα σε χρήμα όμως. “A penny saved is a penny earned”, λένε οι Άγγλοι.

Για παράδειγμα, μια μορφή δωρεάς που δουλεύει εξαιρετικά είναι η wishlist. Μπορούμε δηλαδή να πάμε πχ. στο Amazon και να φτιάξουμε μια wishlist με κάποια αντικείμενα που θα θέλαμε να αγοράσουμε.

Δημοσιεύοντας αυτή την λίστα στο site μας, μπορεί όποιος θέλει να μας αγοράσει κάτι από αυτά. Μπορεί να μην λαμβάνουμε χρήματα, αλλά όπως καταλαβαίνετε εμμέσως κερδίζουμε.

Ακόμα, μπορούμε να ζητήσουμε από το κοινό μας να δώσει ότι θέλει ή να μας “κεράσει έναν καφέ”. Αυτό ουσιαστικά έχει να κάνει με μικρές δωρεές της τάξης των 5 ή 10 ευρώ. Αντί όμως να ζητήσεις από κάποιον να σου δώσει 5 ευρώ, του λες “αν σου αρέσουν οι πληροφορίες που προσφέρω στο site μου, κέρασε με έναν καφέ¨.

Ακούγεται πολύ καλύτερα όταν δεν ζητάς χρήματα απευθείας. Θα μου πείτε, και με 10 ευρώ θα σωθούμε; Φυσικά και όχι, αλλά αν το site σου έχει 100 επισκέψεις την ημέρα (πράγμα πολύ εφικτό) και το 3% κάνει μια τέτοια δωρεά, 10Χ3 = 30 / μέρα. Δεν ακούγεται και άσχημα τώρα, ε; Και αυτά από ένα και μόνο site. Αν έχεις 5 τέτοια sites; Καταλαβαίνεις τι εννοώ.

Πολύ σημαντικό στη συγκεκριμένη τακτική, είναι να προσφέρουμε ποιοτικό περιεχόμενο. Να υπάρχει δηλαδή αξία στο site μας. Αυτό το επιτυγχάνουμε επιλέγοντας συνήθως θεματολογία που “γουστάρουμε” ή ένα niche που πραγματικά έχει ανάγκη από τις πληροφορίες που του δίνουμε.

ΝΕΑ ΛΕΞΗNiche: Ο τομέας με τον οποίο θέλουμε να ασχοληθούμε. Η θεματολογία που θα έχει το site μας. Η αγορά στην οποία στοχεύουμε. πχ. Αν δημιουργήσεις ένα blog για κάρτες γραφικών, είσαι στο “Computer hardware” Niche.

Φυσικά στην χώρα μας το κοινό που είναι online είναι αρκετά κακομαθημένο. Θεωρεί πως όλα πρέπει να είναι δωρεάν και γενικά δεν κατανοεί εύκολα την έννοια της δωρεάς (αν και έχω παρατηρήσει έντονες αλλαγές τελευταία). Προσωπικά, χρησιμοποιώ αυτή τη μέθοδο κυρίως σε ξενόγλωσσα sites που το κοινό είναι πιο εκπαιδευμένο σε τέτοιες λογικές. Είπαμε, online η αγορά μας είναι όλος ο κόσμος.

SOS. Ποτέ δεν ζητάμε λεφτά άμεσα. Δίνουμε την επιλογή, δεν ζητιανεύουμε.

2. Contextual revenue

Google Adsense exampleΕδώ είναι σημαντικό να δημιουργούμε πολύ (σε ποσότητα), ποιοτικό και στοχευμένο περιεχόμενο.

Είναι γενικά πολύ εύκολος τρόπος για να ξεκινήσει κάποιος. Παίρνεις έναν έτοιμο “κώδικα” τον οποίο σου δίνει το πρόγραμμα διαφημιζόμενων με το οποίο θα συνεργαστείς (πχ. Google adsense), τον οποίο και κάνεις copy & paste στο site σου. Αυτός ο κώδικας “διαβάζει” το περιεχόμενο σου και εμφανίζει σχετικές με αυτό διαφημίσεις. Όταν κάποιος κάνει κλικ σε αυτές, εμείς κερδίζουμε ένα ποσό (PPC).

ΝΕΑ ΛΕΞΗ – Κώδικας: Ένα σύνολο εντολών σε μια γλώσσα προγραμματισμού.

ΝΕΑ ΛΕΞΗ – PPC: Pay per Click. Όταν πληρωνόμαστε για μια διαφήμιση ανάλογα με τον αριθμό των κλικ που λαμβάνει. Παράδειγμα. Πληρωνόμαστε 0,5$ για κάθε κλικ.

Είναι σίγουρο πως όλοι έχετε δει τέτοιες διαφημίσεις σχεδόν παντού!

Παράδειγμα. Αν έχουμε πάλι 100 επισκέπτες τη μέρα, και το site μας έχει στοχεύσει σε keywords (λέξεις κλειδιά) που δίνουν 2$ / κλικ και ένα 5% κάνει κλικ, τότε έχουμε εύκολα 10$ τη μέρα (θα μάθουμε όλα αυτά πως γίνονται αναλυτικότερα σε επόμενα άρθρα).

Πολλοί θα σας πουν πως η μέθοδος αυτή έχει πεθάνει. Οι επιταγές που λαμβάνω κάθε μήνα λένε μια άλλη ιστορία όμως. Σίγουρα δεν είναι τόσο εύκολο ή αποδοτικό όπως παλιότερα. Αλλά σε κάποιες περιπτώσεις αξίζει τον κόπο. Trust me.

Το μεγάλο πλεονέκτημα με αυτόν το τρόπο, είναι πως “στήνεται” πολύ εύκολα και ξεκινάς άμεσα να έχεις έστω και υποτυπώδη εισοδήματα. Ακόμα εταιρίες όπως η Google παίρνουν μόνο ένα μικρό κομμάτι από τα έσοδα σου, πράγμα πολύ καλό.

Δεξιά ο Jeremy Shoemaker. Ενας απο τους πιο επιτυχημένους marketers με ένα check των 133.000$!

Έχει όμως και μεγάλα μειονεκτήματα.
Για παράδειγμα, ουσιαστικά διώχνεις τον κόσμο από το site σου. Πασχίζεις να τους φέρεις εκεί, και μετά τους προσφέρεις links για να πάνε αλλού. Και πιστέψτε με, αυτός που έχει το site στο οποίο “μεταφέρονται”, κερδίζει με άλλους τρόπους (θα τους αναλύσουμε παρακάτω) πολύ περισσότερα από 1$ και 2$ / κλικ.

Ακόμα, δεν έχεις κανένα control πάνω στο περιεχόμενο που εμφανίζει η Google (πχ.) στο site σου. Έτσι, μπορεί συχνά να δεις διαφημίσεις για φούστες σε ένα site για μπότες του σκι.

Τέλος, οι πληρωμές γίνονται συνήθως 45 ημέρες μετά το τέλος του μήνα. Για τα κέρδη πχ. του Ιανουαρίου θα πρέπει να περιμένεις την επιταγή μέχρι τα μέσα Μαρτίου. Αυτό είναι δύσκολο στην αρχή μόνο βέβαια, γιατί μετά υπάρχει ροή και δεν σου φαίνεται το διάστημα.

3. Subscriptions (Συνδρομές)

Εδώ το μοντέλο είναι σχεδόν αυτονόητο. Δημιουργούμε δικτυακούς τόπους στους οποίους δεχόμαστε συνδρομές για να παρέχουμε το περιεχόμενο μας. Πρόκειται για έναν εξαιρετικό τύπο εισοδήματος, γιατί απλά είναι επαναλαμβανόμενο (recuring income).

Το μυστικό εδώ είναι να παρέχουμε το βασικό περιεχόμενο μας δωρεάν, αλλά να κρατάμε και ειδικό περιεχόμενο για τα premium μέλη μας. Έτσι, όταν κάποιος θέλει να έχει πρόσβαση σε αυτό το περιεχόμενο, πληρώνει μια συνδρομή. Ακόμα, μπορούμε να δίνουμε πρόσβαση σε διαφορετική μορφή περιεχομένου ή αναβαθμισμένες μορφές μιας υπηρεσίας.

Π.χ. Κάτι που είχα κάνει σε ένα site που είχα (πριν το πουλήσω) ήταν το έξης.

Στο site αυτό έδινα πληροφορίες σχετικά με το πως μπορείς να προετοιμαστείς για μια επερχόμενη συνέντευξη για κάποια δουλειά. Όλες οι πληροφορίες ήταν κείμενα, που για να είμαι ειλικρινής από ένα σημείο και μετά τα είχα κάνει outsource (δες τα βασικά για το outsourcing). Κάπου διάβασα όμως, πως ένα 15% των Αμερικανών πολιτών, προτιμούν να καταναλώνουν πληροφορίες σε audio μορφή καθώς κάνουν τζόκινγκ ή κάτι άλλο.

Δημιούργησα λοιπόν ένα ειδικό members area, στο οποίο όποιος πλήρωνε συνδρομή μπορούσε να κατεβάζει τις πληροφορίες στο iPod του σε ηχητική μορφή. Φυσικά και την ηχογράφηση των πληροφοριών την είχα κάνει outsource από την αρχή. Κανείς Αμερικανός δεν θα τρελαίνονταν να ακούει έναν Έλληνα να του διαβάζει αγγλικά. Ήταν όλα στον αυτόματο και λειτούργησε εξαιρετικά.

Μια άλλη μορφή συνδρομών έχει να κάνει με το 1 to 1 support. Όταν δηλαδή γράφεις για ένα τομέα που πραγματικά οι πληροφορίες που δίνεις είναι εξειδικευμένες, μπορείς να χρεώνεις για να δέχεσαι απευθείας ερωτήσεις ή να παρέχεις επικοινωνία σε ατομικό επίπεδο. Έτσι ο άλλος αισθάνεται special και βρίσκει τις απαντήσεις που ψάχνει.

Γενικά οι συνδρομές αφορούν σε περιεχόμενο που έχουν πρόσβαση μόνο λίγοι. Κάνε τον άλλο να αισθανθεί ιδιαίτερος, δώστου περισσότερα οφέλη σε αυτό που προσφέρεις και θα τον έχεις για πάντα συνδρομητή σου. Φαντασία να υπάρχει!

Στο επόμενο άρθρο θα αναλύσουμε τις επόμενες 3 μεθόδους για παθητικό εισόδημα μέσα από ένα site / blog. Affiliate marketing, direct ad sales και τα δικά μας ποιόντα.

Σχόλια

comments