gold_in_hands

Πως θα μετατρέψουμε τους φίλους μας στο facebook σε πελάτες!

Στα προηγούμενα posts λοιπόν, είδαμε πως με τα facebook pages θα γνωστοποιήσουμε την επιχείρησή μας και θα αυξήσουμε τις πωλήσεις μας και πως μαζεύουμε στοχευμένα likes.

Σήμερα θα δούμε πως μπορούμε να μετατρέψουμε (να κάνουμε convert) τα στοχευμένα likes που μαζέψαμε (και φυσικά συνεχίζουμε να μαζεύουμε) σε πωλήσεις (και εδώ έχουμε τουλάχιστον 2 βήματα). Ετσι ολοκληρώνω και την απάντηση στην ερώτηση του φίλου Κώστα.

 (στείλε και εσύ τις δικές σου απορίες στο passiveweek@gmail.com ή στα comments κάτω από το post).

‘Η καλύτερα, πώς δηλαδή θα κάνουμε τους φίλους της σελίδας μας στο facebook, leads και μετά πελάτες μας.
Lead: Όταν κάποιος μας παραχωρεί κάποια στοιχεία επικοινωνίας του με την πρόθεση να του επικοινωνήσουμε περισσότερα για εμάς, την επιχείρησή μας και τα προϊόντα μας.

 

Γιατί πρώτα θα μας εμπιστευτεί κάποιος και μετά θα αγοράσει από εμάς ό,τι του προσφέρουμε.

 

Όλα σε αυτό το σημείο έχουν να κάνουν με την αξία (value) που προσφέρετε και την εμπιστοσύνη που αποπνέετε,πριν καν μιλήσετε για πωλήσεις. Πώς δηλαδή θα τοποθετηθείτε ως “expert” στην κατηγορία σας, ώστε να γίνει αργότερα πιο εύκολα η πώληση.

Μοιραστείτε περιεχόμενο μεγάλης αξίας

create value text in wood type
Φυσικά εδώ δεν αναφέρομαι σε ράβδους χρυσού. Αλλά σε “χρυσό” περιεχόμενο. Αυτό που λέω είναι πως πρέπει να δημιουργείτε και να μοιράζετε συχνά με τους φίλους της σελίδας σας περιεχόμενο με μεγάλη αξία για αυτούς. Είναι ο μόνος ουσιαστικός τρόπος να ξεχωρίσετε από όλους τους άλλους που στοχεύουν στο ίδιο κοινό, χωρίς να διαθέτετε μεγάλο budget. Να φανείτε καλύτεροι γνώστες άρα και πιο αξιόπιστοι.

 

Έτσι θα δημιουργήσετε μακροχρόνιες σχέσεις εμπιστοσύνης. Αυτό είναι πραγματικός χρυσός!
 
Φυσικά δεν χρειάζεται να μοιράζεστε μόνο δικό σας περιεχόμενο, αλλά και περιεχόμενο τρίτων το οποίο έχετε όμως επιλέξει προσεχτικά. Πρέπει και αυτό να έχει μεγάλη αξία. Η αναλογία καλό θα είναι όμως να πλησιάζει το 70/30 υπέρ του δικού σας περιεχομένου.

Παθητική στρατηγική για leads

golden_mail_list
Είναι γνωστό πως ο #1 λόγος για τον οποίο μπαίνει ένας ενήλικας στο διαδίκτυο, είναι το email. Θεωρείται πλέον στάνταρ παντού. Ακόμα και στην Ελλάδα (go figure 😛 ).

Το νούμερο ένα όπλο σας λοιπόν στις πωλήσεις είναι η λεγόμενη λίστα. Μια λίστα με καλά στοχευμένα στοιχεία επικοινωνίας (κυρίως emails) από άτομα που ηθελημένα σας έδωσαν τα στοιχεία αυτά.

 

Έτσι θα γνωρίζουν τι θα περιμένουν και θα έχετε πάντα (αν δεν το παρακάνετε) καλό open rate στα μηνύματα σας και κατ επέκταση καλό convertion rate.
Στα ελληνικά, ένα μεγάλο μέρος της λίστας που θα λαμβάνει το μήνυμα σας θα το ανοίγει (γιατί θα το περιμένει) και ένα κομμάτι αυτού θα γίνεται πελάτης σας.

 

Μην αγοράζετε λίστες. Καλύτερα αγοράστε παστέλια με τα ίδια λεφτά, να σας μείνει και η γλύκα!

Μέσα λοιπόν από το περιεχόμενο που θα μοιράζεστε με τους φίλους σας, αυτό το καταπληκτικό περιεχόμενο, θα προσπαθήσετε να μεγαλώνετε την λίστα σας. Κάθε link θα οδηγεί στο blog σας το οποίο και θα έχετε κατάλληλα προετοιμάσει για να “ψαρέψει” leads.

Για παράδειγμα, σε κάποιο σημείο της σελίδας θα πρέπει να μπορεί κάποιος να γραφτεί στην λίστα σας για να λαμβάνει νέα σας στο email του.

Ακόμα, χωρίς να γίνεστε ιδιαίτερα πιεστικοί, μπορείτε να ζητάτε τα στοιχεία που θέλετε (πχ. email).

Είμαι σίγουρος πως το έχετε βιώσει αυτό σαν επισκέπτης σε κάποιο blog εκεί έξω.

Ενεργητική στρατηγική για leads

howtoΤι ψάχνει το μεγαλύτερο μέρος του κόσμος στο internet; Ψάχνει για “how to” πληροφορίες.
Πώς μπορώ να κάνω αυτό; Να φτιάξω εκείνο; Να γίνω καλύτερος σε αυτό;

Εμείς θα είμαστε η απάντηση.
 
Παράδειγμα.

Έχω ένα online shop με αθλητικά παπούτσια.

Γράφω ένα άρθρο με τίτλο “Πως βελτίωσα τις επιδόσεις μου στο τρέξιμο κατά 20% σε μόνο 30 ημέρες”.
Είναι λογικό, ένα μέρος από αυτούς που έχουν κάνει like στο page μου να “τρέχουν”.
Κάνοντας κλικ λοιπόν κάποιος στο link, πάει στο άρθρο όπου του περιγράφω 10 τρόπους να βελτιώσει το τρέξιμο του.
Στο τέλος λοιπόν του άρθρου, υπάρχει ένα box που ρωτάει:
“Θέλεις να μάθεις τα 3 σούπερ μυστικά που χρησιμοποιώ για να ανεβάσω την επίδοσή μου 40% σε 10 μέρες;” Βάλε το email σου παρακάτω και θα σου στείλω τον σχετικό οδηγό.

Αυτό το τελευταίο “Βάλε το email σου… κλπ” λέγεται call of action και είναι εξαιρετικά σημαντικό να συμπεριλαμβάνουμε σε κάθε μας μήνυμα.

 

Όταν στέλνουμε ένα μήνυμα ή γράφουμε ένα post, δεν αφήνουμε ποτέ την επιλογή στον χρήστη να κάνει ό,τι αυτός θέλει μετά. Του προτείνουμε εμείς τι να κάνει. Τον καλούμε να κάνει αυτό που θέλουμε εμείς, πχ. να γραφτεί στην λίστα μας.
 
Έρευνες έχουν αποδείξει πως όταν προτείνεις σε κάποιο χρήστη τι να κάνει (call of action) κατά ένα μεγάλο ποσοστό το κάνει. Το πόσο μεγάλο είναι αυτό το ποσοστό έχει να κάνει με το κείμενο σου (copy), τον τρόπο που τον καλείς να κάνει κάτι, τον τρόπο με τον οποίο τον έφερες να δει την πληροφορία και φυσικά τις άλλες επιλογές που έχει.

Με μια σειρά από τέτοιες τακτικές, θα μεγαλώνετε την λίστα σας δραματικά με στοχευμένα leads.

Πάμε για πωλήσεις.

traffic_conversion
Εδώ προτιμώ να το πηγαίνω μαλακά.
Θέλω πάλι να προσφέρω αξία πριν ζητήσω την πώληση.

Όπως λέει και ο φίλος μου Gary Veunechuk στο τελευταίο του βιβλίο “Jab, Jab, Jab, Right Hook” (left hook για μένα).
Κάνε πολλά Jabs πριν το τελικό hook και το knock out!
 

Τεχνική drip campaign

Με αυτή την τεχνική ουσιαστικά προωθούμε περιεχόμενο πρώτα και δρούμε ανάλογα με την ανταπόκριση του κοινού σε αυτό.

Δες ένα παράδειγμα στην παρακάτω εικόνα.

drip_marketing
Για παράδειγμα.

Αν πουλάω ένα είδος software, μπορεί στο πρώτο μου μήνυμα να στείλω μια περιγραφή του και μερικά reviews. Όσοι άνοιξαν το πρώτο email, θα λάβουν μετά και ένα demo video που θα δείχνει πως το χρησιμοποιώ εγώ και μετά ένα μήνυμα στο οποίο θα προτείνω την πώληση.
Όσοι δεν άνοιξαν το πρώτο μήνυμα, θα λάβουν ένα serial για να το δοκιμάσουν για 10 ημέρες.
Κλπ.
Είναι σημαντικό, όσοι δεν ανοίξουν μια σειρά από μηνύματα να μην ενοχληθούν ξανά για το συγκεκριμένο προϊόν (προφανώς δεν τους ενδιαφέρει), γιατί απλά θα τους εκνευρίσετε, θα διαγραφούν από την λίστα και δεν θα έχετε την ευκαιρία να τους πουλήσετε ξανά.

 

Γενικά η χρήση της λίστας θέλει προσοχή για να μην την κάψετε!
 

Events offline και online (όπου είναι εφικτό)

Business Team Celebrating SuccessΚάτι που δεν κάνουν πολλοί, αλλά είναι εξαιρετικά αποδοτικό είναι τα events με call of action.
Είναι λίγο περισσότερο κοστοβόρο στην offline μορφή του, αλλά μπορεί να αποδώσει πολλαπλά.
Αν δημιουργήσεις ένα event ή ένα webinar και προσκαλέσεις την λίστα σου να την ενημερώσεις για κάτι που την ενδιαφέρει, να δημιουργήσεις περιβάλλον για networking ή ακόμα και να παρουσιάσεις ένα νέο προϊόν σου, αυτό μπορεί άμεσα να μετατραπεί σε πωλήσεις επί τόπου.

 

Γιατί στο τέλος κάθε τέτοιου event θα υπάρχει ένα call of action.

Παράδειγμα. Αν σας άρεσε ό,τι ακούσατε σήμερα, υπάρχει και αυτό το βιβλίο με περισσότερες πληροφορίες ή αυτό το subscription για ένα πιο personal training ή αυτό το κουπόνι για μια έκπτωση στην επόμενη αγορά σας.

Κάνε τους να νιώσουν ιδιαίτεροι (Τεχνική του VIP)

VIP-cardΠοιος δεν θέλει να νιώθει ιδιαίτερος; Πως ανήκει σε μια μικρή ομάδα η οποία επωφελείται από κάτι;

Όλοι το θέλουμε.

Και μπορούμε να δημιουργήσουμε τέτοιες συνθήκες, μέσα απο το facebook ή την λίστα μας.
Πώς;
Πολύ απλά “τρέχοντας” κάποιες προσφορές μόνο για αυτούς.
 
Παράδειγμα.

“Μια προσφορά 20% μόνο για τους φίλους μας στο Facebook.”
“Για τις επόμενες 24 ώρες, μόνο για τους φίλους που μας έχουν δώσει το email τους 25% σε όλα τα ανδρικά παπούτσια.”

 

Εδώ είναι σημαντικά τρία πράγματα.

1. Οι προσφορές να μην είναι πολύ συχνές γιατί ο κόσμος δεν νιώθει ιδιαίτερος και ξέρει πως αν δεν αγοράσει τώρα, σύντομα θα έρθει μια νέα προσφορά!
 
2. Οι προσφορές πρέπει να δημιουργούν μια κατάσταση επείγουσα (urgency). Λέμε “Για τις επόμενες 24 ώρες”. Αυτό βάζει τον άλλο σε άλλη διάθεση. Πρέπει να βιαστεί για να μην χάσει την ευκαιρία.
 
3. Και τέλος, όταν του λες πως είναι μόνο για αυτόν, να είναι. Είναι πολύ άσχημο να καταλαβαίνει κάποιος πως τον κοροϊδεύεις “τρέχοντας” την ίδια προσφορά παντού.

 

Όλα είναι θέμα εμπιστοσύνης όπως έχετε καταλάβει. Και αν την χάσετε, τελειώσατε! Απλά!

Αυτές είναι μόνο μερικές από τις λύσεις για να “ρευστοποιήσεις” το κοινό σου στο facebook ή όπου άλλου.

Το βασικό που πρέπει να κρατήσετε εδώ, είναι η δύναμη μιας καλά στοχευμένης λίστας. Είναι τρελό asset και μπορεί να φέρνει ροή χρημάτων σε συνεχόμενη βάση έως και σχεδόν παθητικά!

 

Γνωρίστε λοιπόν ποιο είναι το κοινό σας, τι αγαπάει, τι μισεί και βάλτε την φαντασία σας να δουλέψει!

 

Keep it passive!

 

Ερώτηση: Χρησιμοποιείτε κάποια άλλη τεχνική η οποία σας έχει αποδώσει; Έχετε κάτι να προσθέσετε, να σχολιάσετε; Μοιραστείτε το στα comments!

 

Σχετικά

Μαζεύοντας στοχευμένα likes στο Facebook Page μας!
– Πως με τα facebook pages θα γνωστοποιήσουμε την επιχείρησή μας και θα αυξήσουμε τις πωλήσεις μας!

Σχόλια

comments