google_hummingbird_algorithm_update

Google “Hummingbird” Algorithm: Όλα όσα πρέπει να ξέρεις για το νέο αλγόριθμο της Google.

Πριν από 4 μόλις ημέρες είχα γράψει ένα “προφητικό” άρθρο με τίτλο “Να σας συστήσω με τη χειρότερη Google των τελευταίων 10 χρόνων!“. Σήμερα η Google έκανε την πρώτη της αναφορά στον νέο της αλγόριθμο με κωδική ονομασία “HummingBird”, τον οποίο έχει ενεργοποιήσει εδώ και τουλάχιστον ένα μήνα.

Τυχαίο; Δεν νομίζω.

 

Ας το πάρουμε όμως από την αρχή.

Όπως είχαμε πει πριν αρκετό καιρό μια μηχανή αναζήτησης χρησιμοποιεί ουσιαστικά ένα αρκετά πολύπλοκο αλγόριθμο για να βάλει σε σειρά τα αποτελέσματα σε μια αναζήτηση. Το ίδιο φυσικά κάνει και η Google.

Κατά καιρούς, με διαφορά updates, όπως το Penguin και Panda, βελτιστοποιούσε τον αλγόριθμο της, στοχεύοντας σε συγκεκριμένες του αδυναμίες.

Κοντολογίς, mε τον “Panda” το 2011 η Google προσπάθησε να υποβαθμίσει τα “χαμηλής ποιότητας” (από άποψη περιεχομένου) websites, και με τον “Penguin” το 2012 και 2013 προσπάθησε να χτυπήσει τα spam sites και γενικότερα όποια ιστοσελίδα παραβίαζε τους κανόνες λειτουργίας της.

Σήμερα όμως η Google γιορτάζοντας τα 15 της χρόνια, ανακοίνωσε τον νέο της αλγόριθμο. Όχι ένα απλό update. Και το όνομα αυτού “Hummingbird”.

 

Μετά από εκτενέστατη έρευνα που πραγματοποιώ από τα ξημερώματα, ακολουθούν λοιπόν οι απαντήσεις στα βασικά ερωτήματα.

 

Τι είναι ο Hummingbird;

Ο Hummingbird είναι ο νέος αλγόριθμος της Google. Είναι ουσιαστικά η νέα “συνταγή” σύμφωνα με την οποία θα βάζει από τώρα (και εδώ και τουλάχιστον ένα μήνα) τα αποτελέσματα στη σειρά.

Πρόκειται για την μεγαλύτερη αλλαγή στην ιστορία της Google (με εξαίρεση ίσως το Caffeine update το 2010).

Η θεμελιώδης διαφορά στον νέο αλγόριθμο είναι η χρήση των Semantics (σημασιολογία).

Με πολύ απλά λόγια, έως σήμερα η google προσπαθούσε να μας φέρει τα πιο σχετικά αποτελέσματα σε σχέση με τις λέξεις κλειδιά που χρησιμοποιούσαμε στην αναζήτηση. Πλέον θα προσπαθεί να κατανοήσει το ερώτημα εξ ολοκλήρου και να απαντήσει στην ερώτηση.

Θα προσπαθεί λοιπόν να βρει το νόημα του ερωτήματος πέρα από τις λέξεις που το απαρτίζουν.

 

Αυτό που είπαν οι οι ίδιοι οι Googlers ξανά και ξανά, είναι πως ο νέος αλγόριθμος θα βοηθήσει την google να διαβάζει και να κατανοεί ολόκληρο το ερώτημα και να δίνει απαντήσεις μέσα από όλο το υλικό που έχει κάνει index. Από την παγκόσμια πληροφορία ουσιαστικά.

 

Η Google μέχρι σήμερα μπορούσε να δώσει άμεσες απαντήσεις “πάνω στην αναζήτηση” κάνοντας χρήση της πληροφορίας που η ίδια διέθετε (knowledge graph).

Για παράδειγμα, ψάχνοντας για “Leonardo Da Vinci”.

google_knowledge_graph

 

ή αν η αναζήτηση μας περιελάμβανε κάποιες “συγκρίσεις”.

knowledge_graph_google_comparison

 

Η Google λοιπόν, θέλει να χρησιμοποιήσει όσο το δυνατόν περισσότερη πληροφορία από όλο το διαδίκτυο για να απαντά σε τέτοια ερωτήματα πάνω στην σελίδα αναζήτησης. Αυτό φυσικά απαιτεί να βρει τις ανάλογες αξιόπιστες πηγές.

Δείτε για παράδειγμα την αναζήτηση “what is a business cash advance?”.  Η Google απαντά μέσα στην search page με πηγή ένα τρίτο site!

 

google_hummingbird_results

 

Περνάμε από την εποχή των Search engines, στην εποχή των Answer engines.

Αυτό βέβαια είναι κάτι που αναμέναμε πως θα έρθει. Το είχαμε δει σε διάφορες εφαρμογές, όπως τo Siri στο iOS της Apple.

Ο τελικός στόχος είναι πάντα να μπορούμε να επικοινωνούμε με τις μηχανές σε μορφή κανονικού διαλόγου. Γιαυτό και τα Semantics. Απέχουμε φυσικά πολύ από αυτή τη μέρα, αλλά η Google σήμερα έκανε ξεκάθαρες τις προθέσεις της.

 

Δηλαδή τέλος το SEO;

Σε καμία περίπτωση. Και εδώ είμαι κατηγορηματικός.

Σε καμιά φάση της ιστορίας της μετά το 2005 η Google δεν σταμάτησε να χρησιμοποιεί το SEO στην όλη διαδικασία. Και ούτε τώρα θα το κάνει.

Μην ξεχνάτε πως το SEO (Search Engine Optimazation) είναι ουσιαστικά οι “τρόποι” μέσα από τους οποίους προσπαθούμε να παρουσιάσουμε τον εαυτό μας (ή την εταιρία ή το site μας) καλύτερα και αποδοτικότερα στα μάτια μιας μηχανής αναζήτησης.

Μερικοί από αυτούς τους τρόπους θα αλλάξουν.

Έννοιες όπως το Pagerank θα έχουν μεγάλη βαρύτητα σε όλη αυτή την ιστορία. Ίσως λίγο μικρότερη από πριν, τώρα που μπαίνουν και νέα πράγματα στη μέση, άλλα σίγουρα θα είναι ακόμα σημαντικές.

Το μόνο που έχουμε να κάνουμε είναι να ενημερωθούμε και να προσαρμοστούμε.

Άλλωστε και η ίδια η Google δήλωσε, πως οι αρχές στο SEO παραμένουν οι ίδιες. Θέλει να παράγουμε αυθεντικό και υψηλής ποιότητας περιεχόμενο (γκούχου!).

 

Τι διαφορά έχει ο Penguin και ο Panda με τον Hummingbird;

Όπως είπα και πριν, ο Penguin Και ο Panda άλλαξαν μέρος του αλγόριθμου. Ο Hummingbird είναι ένας εξολοκλήρου νέος αλγόριθμους (που φυσικά κράτησε αρκετά από τα παλιά του κομμάτια).

 

Η νέα αλλαγή σημαίνει πως θα χάσω traffic;

Αν δεν έχεις χάσει ήδη, τότε όχι. Μην ξεχνάμε πως ο νέος αλγόριθμος βρισκόταν κρυφά σε εφαρμογή από τον Αύγουστο.

 

Επίλογος ή κάτι τέτοιο

Όπως ίσως παρατηρήσατε στο πιο πάνω κείμενο, χρησιμοποίησα πολύ συχνά το “θα προσπαθεί” για να αποτυπώσω τον σκοπό της Google με τον νέο αυτό αλγόριθμο.

Και αυτό γιατί είναι ολοφάνερο, πως ο HummingBird είναι ο λόγος πίσω από την χειρότερη Goolge των τελευταίων ετών.

Τα πράγματα είναι σχετικά απλά, αλλά και αρκετά πολύπλοκα (τι είπα τώρα!).

Ο νέος αλγόριθμος της Google, έχει σίγουρα εφαρμογή σε συγκεκριμένα queries. Στα λεγόμενα long tail. Και αυτό γιατί αν ψάξω για “iphone case black” δεν υπάρχει κάποιο άλλο ιδιαίτερο νόημα πίσω από τα keywords.

Και αυτό θα είναι ένα πρόβλημα που θα λυθεί με τον καιρό. Ο κόσμος έχει εκπαιδευτεί στις γραπτές του αναζητήσεις να χρησιμοποιεί Keywords (σε αντίθεση με το voice search). Θα αργήσει αρκετά να κάνει πραγματικά ερωτήματα στις μηχανές , εκτός από τα σενάρια που το απαιτούσαν ήδη.

Δεν χρειάζεται κανένας πανικός λοιπόν. Όσα sites έχουν δημιουργηθεί με white-hat τεχνικές δεν έχουν τίποτα να φοβηθούν.

Το σημαντικό είναι όμως να μένουμε ενήμεροι.

Εσείς τι λέτε για την νέα αυτή “στροφή” της Google (θα σας δω στα σχόλια);

Σχόλια

comments