Facebook-marketing

Πως με τα facebook pages θα γνωστοποιήσουμε την επιχείρησή μας και θα αυξήσουμε τις πωλήσεις μας!

Ο φίλος Κώστας με ρώτησε.

“Λοιπόν, έχω φτιάξει ένα site και δύο σελίδες στο FB με σκοπό την προώθηση μικροαντικειμένων και φωτιστικών που φτιάχνω εγώ με την γυναίκα μου.
Η ερώτηση είναι πώς θα αυξήσω την επισκεψιμότητα-likes και πώς θα τα μετατρέψω αυτά σε πωλήσεις?”

(στείλτε και εσεις τις ερωτήσεις σας στο passiveweek@gmail.com ή στα comments)

Με αφορμή λοιπόν την ερώτηση του φίλου μου Κώστα, ξεκινάω σήμερα μια σειρά απο posts με θέμα τα facebooks pages και πώς μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε αποδοτικά για την επιχειρησή μας.

Θα δούμε λοιπόν πως μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το facebook για να γνωστοποιήσουμε σωστά το brand μας, αλλά και να δημιουργήσουμε νέους πελάτες.

Όλοι σήμερα είναι στο facebook. Οκ, αυτό ειναι δεδομένο.

Ελάχιστοι όμως ξέρουν πώς πραγματικά λειτουργεί.

Πριν ξεκινήσουμε να χρησιμοποιούμε ένα εργαλείο λοιπόν, είναι καλό να κατανοήσουμε τη λειτουργία του.

Τι είναι ένα Facebook page

Ενα μέλος του facebook μπορεί να δημιουργήσει όσα facebook pages θέλει. Αυτό δεν σημαίνει πως πρέπει να το κάνει φυσικά.
Η σελίδα αυτή, αφορά σε μια εταιρία, μια δραστηριότητα, ένα brand, ένα celebrity, έναν οργανισμό κλπ. Μέσω της facebook page στόχος είναι το “engagment” με τους πελάτες / φίλους / μέλη.

Σε ένα Facebook page δεν έχει σημασία το πλήθος των likes που έχεις συγκεντρώσει αλλά ο τύπος των likes.
Πχ. μπορεί κάποιος να αγοράσει 10000 likes με μόνο λίγα ευρώ, αλλά αυτό δε θα του προσφέρει ουσιαστικά τίποτα. Είναι πολύ σημαντικό, όποιος είναι μέλος της σελίδας σας στο facebook να είναι εκεί συνειδητά και να τον ενδιαφέρει η δραστηριότητα ή το περιεχόμενο το οποίο μοιράζεται εκεί.

Ποτέ μη δημιουργείς ένα page, επειδή “όλοι το κάνουν”.

Μην ξεχνάτε πως τα social media είναι άκρως διαδραστικά. Αυτό σημαίνει πως η δημιουργία ενός facebook page (για παράδειγμα) είναι δίκοπο μαχαίρι. Όπως η σωστή χρήση τους μπορεί να εκτοξεύσει την επιχείρησή μας, η λανθασμένη μπορεί να προκαλέσει μεγάλη ζημιά.

Πρέπει, να γνωρίζεις λοιπόν από πριν τι στόχο έχεις με αυτό το page, σε ποιον θες να απευθυνθείς και τι θες να του πεις.

Facebook page reach

Στο facebook (σαν μέλη) όλοι έχουμε μόνο ένα newsfeed.Το δεδομένο εδώ ειναι πως με το πλήθος της πληροφορίες που μοιράζεται, ειναι πρακτικά αδύνατο να τα δεις όλα.

Μέσα σε αυτό το feed το facebook πρέπει να αποφασίσει τι θα σου δείξει και τι όχι. Τι “πιστεύει” πως πραγματικά σε ενδιαφέρει και τι δε θα ήθελες να δεις.

Αυτό το κάνει με διάφορους τρόπους.

Κατ΄αρχάς, η χρήση του μέσου από εσένα είναι καθοριστικός παράγοντας. Αν κάνεις like σε pages με τεχνολογικά θέματα για παράδειγμα και γενικά κάνεις engage τέτοιο content (με likes, shares και comments) το facebook παίρνει το μήνυμα πως σε ενδιαφέρει τέτοιο περιεχόμενο. Ετσι, θα το βλέπεις όλο και πιο συχνά.

Αν προσθέσεις σε αυτό άλλες περίπου 100.000 παραμέτρους, τότε καταλαβαίνεις περίπου την πολυπλοκότητα του αλγορίθμου.

Ας τον απλοποιήσουμε όμως λίγο.

News feed visibility = I * P* C* T* R (τώρα σε φώτισα 😛 ).

Πιο απλά. Η ορατότητα ενός περιεχομένου από ένα facebook page σε ένα newsfeed εξαρτάται περισσότερο από τους παρακάτω παράγοντες.

Interest : Το ενδιαφέρον του χρήστη προς το page.
Post: Η επίδοση του post στους υπόλοιπους χρήστες
Creator: Η επίδοση των προηγούμενων posts του δημιουργού.
Type: Αν ειναι φωτογραφία, βίντεο, status update κ.λ.π.
Recency: Πόσο πρόσφατο είναι

Με αυτά στο μυαλό μας και μόνο, μπορούμε να κάνουμε θαύματα.

Δεν πρέπει όμως να ξεχνάς, πως το facebook ειναι πρωταρχικά ένα μέσο για να μοιράζεσαι web objects (φωτογραφίες, κείμενα, σκέψεις, βίτνεος κ.λ.π.)  με τους φίλους σου. Τα brands λοιπόν έρχονται μοιραία σε δεύτερη μοίρα.

Οταν κάνεις λοιπόν κάτι post στο facebook page σου, πρέπει να ξέρεις πως το μεγαλύτερο μέρος (πάνω απο το 90%) του κοινού σου (όσοι δηλαδή έχουν κάνει like στο page σου) δεν θα δουν ποτέ αυτό που δημοσίευσες.
Απο τις αρχές του έτους μάλιστα, το facebook μειώνει ραγδαία το reach των facebook pages. Πλέον λιγότερο απο το 7% του κοινού βλέπει ένα post και υπάρχουν πολλές ενδείξεις πως το ποσοστό σύντομα θα αγγίξει το μηδέν.

Μα γιατί αυτό; (θα πεις)
Πολύ απλά. Το facebook είναι μια εταιρία. Και όπως κάθε εταιρία αγαπάει τα κέρδη. Αλλωστε από αυτά ζει, αναπτύσεται και εξελίσσεται.
Σε μια προσπάθεια λοιπόν να “αναγκάσει” τα brands να βάλουν λίγο το χέρι στην τσέπη (αφού έχει δεσμευτεί πως δεν θα χρεώσει ποτέ τα απλά μέλη του), προωθεί πλέον τα λεγόμενα boosted (ή sponsored) posts.
Πολύ απλά, πληρώνεις μερικά euros για να “σπρώξει” το περιεχόμενο σου το facebook σε όλο και μεγαλύτερο κομμάτι του κόσμου που έχει κάνει like το page σου.

But wait, there is more!
Πρόσφατα στην διαδικασία boost ενός post, το facebook πρόσθεσε κάτι ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ χρήσιμο.
Οπως γίνεται και στα facebook ads, πλέον μπορει κάποιος να κάνει target ένα κομμάτι απο το κοινό του που θέλει να δει ένα post.
Ακόμα και αν αυτό το κοινό ειναι εκτός σελίδας. Ατομα δηλαδή που θα δουν το content σας με βάση κάποια κριτήρια και ας μην έχουν κάνει ποτέ like στην σελίδα σας. (WOW! i know..)

 

page_post_1

boost_post

Παράδειγμα.

Ο φίλος μου ο Κώστας με την γυναίκα του φτιάχνουν μικροαντικείμενα και φωτιστικά. Αν λοιπόν κάποιο περιεχόμενο που θέλουν να μοιράσουν στην σελίδα τους στο facebook, γνωρίζουν από πριν πως πχ. αφορά μόνο όσους ζουν στο εξωτερικό, δεν υπάρχει κανένας λόγος να πληρώσουν για προβολές σε άτομα εντός Ελλάδας.
Φιλτράρουν λοιπόν το targeting και εξαιρούν όσουν ζουν στην Ελλάδα.

Οπως καταλαβαίνετε η δύναμη αυτού του εργαλείου ειναι πραγματικά μαγική γιατι και τα κριτήρια ειναι πολλά και διάφορα.

Και εδώ καλύπτουμε και ένα μέρος της απάντησης σχετικά με το πώς να συγκεντρώσεις φίλε Κώστα περισσότερα (και πιο στοχευμένα θα προσθέσω εγώ) likes.

Απλά δημιούργησε και προώθησε περιεχόμενο που πιστεύεις πως θα αρέσει σε άτομα που “πιθανά” θα ήταν πελάτες σου.

Ετσι θα αποκτήσεις σίγουρα περσσότερο reach, αλλά ακόμα πιο σημαντικό, θα αποκτήσεις περισσότερα στοχευμένα likes.

Για παράδειγμά φίλε Κώστα, posts με θέματα όπως, “Ποιός είναι ο καλύτερος τύπος φωτιστικού για έναν βιομηχανικό χώρο” ή “Η καλύτερη λάμπα για πολλές ώρες ανάγνωσης και εργασίας” έχουν και ενδιαφέρον σαν πληροφορία, αλλά και συνδέονται με το προιόν σου.

Νομίζω καταλαβαίνεις που το πάω.

Το στοχευμένο και καλό περιεχόμενο λοιπόν ειναι πολύ σημαντικό για την επιτυχία ενός page.

Δεν θες να λες στο κοινό σου “ΑΓΟΡΑΣΕ ΑΓΟΡΑΣΕ ΑΓΟΡΑΣΕ!!” (όπως γίνεται με την παραδοσιακή διαφήμιση). Θες ουσιαστικά να τους κάνεις να ενδιαφερθούν για το περιεχόμενο σου, και όταν θα θέλουν να αγοράσουν κάτι που εσύ δημιουργείς ή εμπορεύεσαι, να είσαι σίγουρος πως θα σε προτιμήσουν. Γιατι θα έχετε αυτή την ιδιαίτερη σχέση μεταξύ σας, που δεν θα έχει με κανέναν άλλο.

Προγραμματίζοντας τα posts

Η δημιουργία περιεχομένου για κάποιο σκοπό είναι πάντα επίπονη και χρονοβόρα διαδικασία, όταν τουλάχιστον το περιεχόμενο αυτό ειναι καλό.

Ο τρόπος που εγώ τουλάχιστον δουλεύω ειναι συγκεντρωτικός.

Για παράδειγμα, βαφτίζω μια εβδομάδά “blogging week” (ιδανικά μια βδομάδα που έχω όρεξη για γράψιμο) και δημιουργώ αρκετά κομμάτια περιεχομένου.

Μετά, απλά προγραμματίζω το πότε θα δημοσιευθεί το καθένα και το αφήνω στον αυτόματο.

Στο Facebook page σου, υπάρχει για παράδειγμα η επιλογή να επιλέξεις την ημερομηνία και την ώρα που το κάθε post θα δημοσιευθεί.
shedule_posts
Με αυτό τον τρόπο και υπάρχει καλή ροή περιεχομένου, αλλά και δεν χρειάζεται να είσαι πάνω από το page σου όλη την ώρα.

Μετά τσεκάρεις τα στατιστικά σου, κοιτάς πως πήγε το περιεχόμενο και αναπαράγεις τα κομμάτια με το καλύτερο “σκόρ”.

Τώρα που μάθαμε λίγο καλύτερα πως λειτουργεί αυτό το φανταστικό εργαλείο που λέγεται facebook page, θα δουμε μερικούς ακόμα τρόπους για να προσεγγίσετε περισσότερους φίλους.

Στο επόμενο post λοιπόν, θα σας γράψω για το πως μπορείτε να προσεγγίσετε περισσότερους φίλους στο page σας και να τους μετατρέψετε σε πωλήσεις (ετσι θα ολοκληρώσω και την απάντηση στην ερώτηση του φίλου Κώστα).

Περίμενω τα σχόλια και τις απορίες σας στα σχόλια για να τις συμπεριλάβω στο επόμενο post (ή video).

Keep it passive

Σχετικά

– Μαζεύοντας στοχευμένα likes στο Facebook Page μας!
 – Πως θα μετατρέψουμε τους φίλους μας στο facebook σε πελάτες!

Σχόλια

comments