marketers_lie

Το μεγαλύτερο ψέμα στο internet marketing

1016504_10151772908988933_508027264_n
Το διαβάζετε συνέχεια. Το λένε όλοι σχεδόν οι Marketing Gurus. Και θεωρητικά βγάζει νόημα.

Κι όμως, πρόκειται για ένα τεράστιο ψέμα.

Παρακολουθώ πάρα πολλούς “gurus” του μάρκετινγκ και γενικά διαβάζω μεγάλο όγκο πληροφοριών πάνω στο SEO και το Internet makreting κάθε εβδομάδα. Είναι η “δουλειά” μου και θέλω να γνωρίζω όσα περισσότερα μπορώ. Σχεδόν το παρακάνω.

Ένα “trend” λοιπόν το τελευταίο διάστημα, κάτι που θα ακούσετε και θα διαβάσετε από τα πιο “έγκυρα” στόματα του διαδικτυακού marketing είναι ένα μεγάλο ψέμα.

Να πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Στο Internet marketing αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε είναι να ενώσουμε το κατάλληλο κοινό με το κατάλληλο περιεχόμενο την κατάλληλη στιγμή.

Οκ, είναι και άλλα πράγματα το internet marketing, αλλά ο τελικός στόχος είναι πάντα αυτός.

Ένας λοιπόν από τους καλύτερους και “φτηνότερους” (αν το κάνεις μόνος σου και ξέρεις τι κάνεις) τρόπους να μπεις μπροστά στο κοινό σου, στοχευμένα, είναι να rankάρεις στην Google για μερικά keywords που έχουν να κάνουν με το προϊόν σου.

Αν για παράδειγμα, πουλάς παπούτσια online και όταν κάποιος ψάχνει για “παπούτσια” σε βρίσκει στις 3 πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων, τότε θα λάβεις ένα καλό μερίδιο των κλικ από το 60% των αναζητήσεων και θα έχεις πωλήσεις.

Και αυτό είναι απλά μαθηματικά, δεν τα βγάζω από το κεφάλι μου.

Πως όμως κάτι που δημιουργώ τώρα, μπορεί σε λογικό χρονικό διάστημα να ανέβει στην κατάταξη και μάλιστα να βγαίνει ανάμεσα στα τρία πρώτα αποτελέσματα;

Το “buzzword” σήμερα στο internet marketing είναι “create awesome content and the world will find it“.

Οκ, να δούμε τι σημαίνει αυτό.

Όλοι λένε πως το πιο σημαντικό είναι να δημιουργήσεις εξαιρετικό περιεχόμενο. Αν δημιουργήσεις ένα post, έναν οδηγό, ένα eBook, ένα infographic, μια πηγή τέλος πάντων με εξαιρετικά χρήσιμες πληροφορίες, τότε οι μηχανές αναζήτησης και κατ’ επέκταση ο κόσμος θα το βρει.

Ακόμα, όταν ένα κομμάτι περιεχομένου είναι εξαιρετικό, τότε ο κόσμος θα κάνει link σε αυτό. Έτσι, θα μεγαλώνει διαρκώς, και μάλιστα με φυσικό τρόπο, η δεξαμενή με τα backlinks με αποτέλεσμα το site μας να γίνεται ολοένα και πιο authoritative στα μάτια του μεγάλου G και φυσικά να rankάρει καλύτερα .

Και αυτό είναι κάτι που πίστευα και εγώ, μέχρι που πέρασα από την θεωρία στην πράξη.

Εννοείται πως πρέπει να δημιουργούμε εξαιρετικό περιεχόμενο. Είναι ένα τεράστιο plus σε σχέση με κάποιον ανταγωνιστή μας ο οποίος δημοσιεύει τα ίδια και τα ίδια μόνο και μόνο για να έχει περιεχόμενο σχετικό με κάποια keywords.

Και αυτό (το να δημοσιεύουν δηλαδή μέτριο περιεχόμενο) το κάνει το 95% των marketers εκεί έξω. Και ο βασικός λόγος είναι πως βαριούνται (λες και χάθηκε το outsource). Άσε που γίνεται και αλλιώς η δουλειά τους.

Anyway, ξέφυγα. Τι έλεγα; Α! ναι.

Έλεγα λοιπόν, πως το περιεχόμενο που δημοσιοποιούμε πρέπει κάθε φορά να είναι όσο καλύτερο μπορούμε. Πρέπει να είναι προσεγμένο, στοχευμένο (κάποιες φορές) και φυσικά όσο το δυνατόν πιο ολοκληρωμένο γίνεται.

liar

Το ψέμα όμως δεν βρίσκεται εδώ.


Μεγάλο ψέμα!
Το ψέμα βρίσκεται στο γεγονός πως όλοι λένε πως “το καλό περιεχόμενο αρκεί”.
Ο κόσμος “λένε” θα βρει το περιεχόμενο και θα κάνει link προς αυτό από μόνος του. Σαν από αντανακλαστικό.

Σκεφτείτε τον εαυτό σας. Πότε ήταν η τελευταία φορά που διαβάσατε κάτι πολύ καλό, και πήγατε να κάνετε edit ένα παλιό σχετικό post σας, ώστε να το αναφέρετε (και να δώσετε ένα backlink); Πόσο μάλλον να γράψετε ένα νέο post γι’ αυτό.

Ο κόσμος βαριέται. Στην καλύτερη περίπτωση θα κάνει ένα facebook share ή ένα twit. Ότι δηλαδή δεν περιλαμβάνει περισσότερα από 2 κλικ δουλειά.

Άσε που αυτό προϋποθέτει να έχει βρει με κάποιον τρόπο το περιεχόμενο αυτό.

Είναι μεγάλο ψέμα λοιπόν πως ο κόσμος κάνει link περιεχόμενο που του αρέσει. Δεν το κάνει, γιατί είναι πολύ δουλειά για αυτόν και έχει 1000 πράγματα να κάνει μέσα σε μια μέρα.

Και γιατί κάποιος να πει ένα τέτοιο ψέμα όμως;

Πρώτον γιατί δεν θέλει ανταγωνισμό. Όταν αποπροσανατολίζεις τον κόσμο, και έχεις το κανάλι να επικοινωνήσεις κάτι τέτοιο, αυτό σε γλυτώνει από πάρα πολύ κόπο.

Ακόμα, γιατί ακούγεται ωραία. Όπως όλα τα ρομαντικά πράγματα, ακούγονται πολύ όμορφα στα αυτιά μας, αλλά συνήθως είναι ψέματα στο μεγαλύτερο ποσοστό τους.

Εδώ έχουμε δύο κατηγορίες ψευτών.

Στην πρώτη κατηγορίες ανήκουν αυτοί που άλλα “διδάσκουν” και άλλα πράττουν.
Μπορεί δηλαδή να λένε όλη μέρα και με κάθε τρόπο “content is king” και από πίσω να έχουν ένα team με 40 VAs που δημιουργούν backlinks όλη μέρα για το ίδιο αυτό περιεχόμενο.

Στην δεύτερη κατηγορία ανήκουν αυτοί που έχουν ήδη authority websites τα οποία απλά δεν έχουν ανάγκη να κάνουν ιδιαίτερο backlinking.

Αν για παράδειγμα το CNN ή το Techcrunch δημοσιεύσει ένα post, είναι αυτονόητο πως θα rankάρει καλά και σύντομα. Γιατί τέτοια sites αποτελούν “έμπιστες πηγές καλού περιεχομένου” για την Google.

Έτσι, αυτοί μιλούν εκ του ασφαλούς.

Όλοι οι υπόλοιποι;

Αυτό που θα διαβάσετε παντού είναι πως αν ανεβάζεις καλό και χρήσιμο περιεχόμενο, ο κόσμος θα σε βρει. Αλήθεια;

Η αλήθεια λοιπόν είναι άλλη. Και σας την λέω εκ πείρας.

Ότι και αν κάνετε online, ότι και να γράψετε, αν στην αρχή τουλάχιστον δεν το υποστηρίξετε, το πιθανότερο είναι να μην το δει κανείς.

Ένα site για να αντέξει στον χρόνο και για να είναι αποτελεσματική μηχανή πωλήσεων, πρέπει να έχει συνέχεια traffic. Όχι κάποιες μόνο μέρες.

Αυτό για να γίνει χρειάζεται από εμάς υποστήριξη, τουλάχιστον στην αρχή. Και έχουμε δει πολλές τέτοιες τεχνικές μέσα από το PassiveWeek.

Αν σήμερα το post αυτό, δεν το στείλω στο mailing list μου, και δεν κάνω τουλάχιστον τα βασικά shares, θα το δει ένα 5% από αυτούς που θα το δουν και θα το αναπαράγουν αν απλά το υποστηρίξω λίγο από την αρχή.

Το εξαιρετικό περιεχόμενο βοηθάει πολύ. Ιδιαίτερα μακροπρόθεσμα. Αλλά ένα πρώτο “push” από εμάς είναι απαραίτητο.

Γιατί διαφορετικά χάνουμε το πλεονέκτημα του “εξαιρετικού” περιεχομένου αφού οι υπόλοιποι θα “βοηθήσουν” το περιεχόμενο τους, ενώ εμείς θα είμαστε υπεράνω.

Όχι. Δεν έχουμε αυτή την πολυτέλεια.

Το βέλτιστο είναι εξαιρετικό περιεχόμενο με εξαιρετική προώθηση

Αλλά αν είχα να επιλέξω που θα επένδυα τον χρόνο μου, θα επέλεγα το δεύτερο!

Σχόλια

comments