what is your niche

Η λογική πίσω από τα Niche Sites

Πάμε λοιπόν σήμερα να δούμε τι ακριβώς είναι αυτά τα niche sites (και κρατάμε την αγγλική ορολογία) στα οποία έχω αναφερθεί ξανά και ξανά στα προηγούμενα posts μου.

Ένα niche site λοιπόν είναι ουσιαστικά ότι και ένα κανονικό site. Αν σκεφτεί κανείς, όλα τα sites έχουν ένα “niche” (θέμα) με το οποίο και ασχολούνται.

Για παράδειγμα, τo contra.gr είναι ένα site στο niche “Αθλητική ενημέρωση” και το techcrunch.com είναι ένα site στο niche “Τεχνολογία”.

ΟΚ, ουσιαστικά λοιπόν, ένα niche site έχει περιεχόμενο το οποίο σχετίζεται με κάποια συγκεκριμένη θεματολογία. Το κλειδί όμως εδώ, είναι το τρόπος και τα κριτήρια με τα οποία επιλέγουμε την θεματολογία αυτή.

Ακόμα είναι σημαντικό το πόσο “εξειδικευμένο” είναι το περιεχόμενο μας.

Μπορεί δηλαδή να δημιουργήσουμε ένα site με θέμα “τα ζώα” ή ένα site με θέμα “τον σκύλο” ή ακόμα περισσότερο ένα site με θέμα “τα jack russel”.

Η στόχευση λοιπόν στο περιεχόμενο μας είναι πολύ σημαντική. Το πώς επιλέγουμε το “θέμα” με το οποίο θα ασχοληθούμε έχει να κάνει με το λεγόμενο Keyword & market research στο οποίο θα εντρυφήσουμε σιγά σιγά.

ΝΕΑ ΛΕΞΗ – Keyword: Λέξη κλειδί. Είναι ουσιαστικά το λήμμα που χρησιμοποιεί κάποιος για να κάνει αναζήτηση σε μια μηχανή αναζήτησης. Αν πας για παράδειγμα στο google και γράψεις “μεταχειρισμένο Opel corsa”, τότε αυτό είναι το keyword που χρησιμοποιείς για την αναζήτηση σου.

Πριν ακόμα κάνουμε όμως κάποια ανάλυση αγοράς και λέξεων κλειδιών, είναι αυτονόητο πως είναι πολύ πιο εύκολο να επικρατήσουμε στα SERPs για ένα πιο εξειδικευμένο θέμα, παρά για κάποιο πιο γενικό. Και αυτό γιατί όσο πιο γενικό είναι το θέμα, τόσο περισσότερα websites ανταγωνίζονται για αυτό.

ΝΕΑ ΛΕΞΗ – SERPS: Search Engine Resutls Page. Η σελίδα με τα αποτελέσματα μιας αναζήτησης σε μια μηχανή αναζήτησης όπως η google.

Παράδειγμα.
Στο niche “Αθλητισμός”, θα συναντήσουμε sites από το contra.gr και το in.gr έως το τελευταίο τοπικό site της Γαύδου. Και αυτό γιατι όλα σχεδόν τα ενημερωτικά portals έχουν ειδικό section για τα αθλητικά. Είναι λοιπόν όπως λέμε ένα πολύ “competitive niche”.

ΝΕΑ ΛΕΞΗ – Competitive Niche: Όταν η θεματολογία σε ένα site έχει μεγάλο ανταγωνισμό. Δηλαδή πολλά sites ασχολούνται με αυτό το θέμα.

Από την άλλη φαντάσου να στοχεύαμε στο niche “golf”. Ειδικά αν μιλάμε για το Ελληνικό διαδίκτυο, θα πρέπει να είναι εξαιρετικά ευκολότερο να επικρατήσουμε σε ένα τέτοιο θέμα. Γιατί πολύ απλά, ποιος ασχολείται με το golf στην

Ελλάδα; Το θέμα είναι αν αξίζει τον κόπο να το κάνουμε.

Όταν αποφασίσουμε με ποιο niche θέλουμε να ασχοληθούμε (ιδανικά θα είναι κάτι που μας ενδιαφέρει), τότε θα πρέπει να αναζητήσουμε τις λέξεις κλειδιά στις οποίες πρέπει να στοχεύσουμε. Εκεί είναι όλη η ουσία.

Σωστή στόχευση – ΕΠΙΤΥΧΙΑ, λάθος στόχευση – ΑΠΟΤΥΧΙΑ

Τα κριτήρια τα οποία θα μας βοηθήσουν να πάρουμε αυτή την απόφαση είναι διάφορα. Θα τα αναφέρω απλά τώρα και σε επόμενα posts θα κάνουμε μια μεγαλύτερη ανάλυση.

Ένα ιδανικό keyword θα πρέπει να πληροί 4 βασικές προδιαγραφές.

(1) Relevance (σχετικότητα)
Πρέπει να είναι σχετικό με το niche το οποίο έχουμε αποφασίσει να ασχοληθούμε. Είναι κουτό να δημιουργήσουμε ένα site για το Golf και να στοχεύουμε στο keyword “κόκκινα μήλα”. Είναι αυτονόητο.

(2) Traffic (Κίνηση)

Να έχει τις προδιαγραφές να μας φέρει μεγάλο ή ικανοποιητικό όγκο traffic στην περίπτωση που πετύχουμε να είμαστε στην πρώτη σελίδα της Google. Δεν έχει νόημα να παλεύουμε να κερδίσουμε τις πρώτες θέσεις στα SERPS για ένα keyword που ούτως ή άλλως ο κόσμος δεν αναζητά.

(3) Competition (Ανταγωνισμός)

Να έχει σχετικά χαμηλό ανταγωνισμό. Είναι μάταιο να προσπαθούμε να “κερδίσουμε” το CNN στο keyword “πόλεμος στο Ιράκ”. Πρέπει να στοχεύουμε ρεαλιστικά. Και εδώ τα νούμερα θα μας δώσουν τις απαντήσεις.

(4) Commerciality (Αγοραστική αξία)
Η αγοραστική αξία ενός keyword έχει μεγάλη σημασία. Όταν είναι πολλοί αυτοί που πληρώνουν για να διαφημιστούν κάτω από αυτή την λέξη, προφανώς κερδίζουν τουλάχιστον περισσότερα από αυτά που ξοδεύουν για την προβολή αυτή. Αρα υπάρχει αγοραστική αξία. Άρα ζήτηση. Και εμείς θα διεκδικήσουμε ένα κομμάτι από την πίτα.

Όπως μπορείς εύκολα να διαπιστώσεις, όλα βασίζονται στην απλή κοινή λογική. Το θέμα είναι να κάνουμε master τις κατάλληλες τεχνικές και να μάθουμε να χρησιμοποιούμε τα ανάλογα εργαλεία ώστε να παίρνουμε τις σωστές αποφάσεις.

Μπορεί να δουλεύεις χρόνια πάνω σε ένα poroject το οποίο όμως έχει στηθεί πάνω σε μια λάθος πρώτη απόφαση και απλά να χάνεις τον πολύτιμο χρόνο σου. Αντίθετα, αν ξεκινήσεις πάνω σε σωστές βάσεις, μπορείς να έχεις γρήγορα αποτελέσματα.

Σχόλια

comments