penguin-2.0-640x359

Penguin 2.0. Ο νέος αλγόριθμος της Google που τα αλλάζει όλα!

penguin-2.0-640x359

Για όσους δεν γνωρίζουν τίποτα σχετικά με τον Penguin, να πω για την ιστορία πως η πρώτη φορά που η Google παρουσίασε τον αλγόριθμο Penguin (update) ήταν στις 24 Απριλίου 2012.

Και υπάρχει λόγος που θυμάμαι αυτή την ημερομηνία καλά.

Τι είναι όμως ο Penguin;

Όπως είπα, είναι ένας αλγόριθμος. Η ακόμα καλύτερα ένα update στον υπάρχον αλγόριθμο της Google. Ένας αλγόριθμος που στόχο έχει να εντοπίσει sites που δεν συμβαδίζουν με τους “όρους χρήσης” της Google (τo λεγόμενo web spam) και να τα “θάψει” στον πάτο των SEPRs.

Τι έγινε όταν η Google ενεργοποίησε για πρώτη φορά τον Penguin.

Με μια λέξη ΧΑΜΟΣ. Στον κόσμο του internet marketing έγινε πραγματικά χαμός.

black_hatΘα σας πω και γιατί θυμάμαι πολύ καλά αυτή την ημέρα.
Ένα χρόνο πριν λοιπόν, πριν ακόμα ξεκινήσω το PassiveWeek, έκανα όπως συνήθως δοκιμές. Δοκίμαζα κυριολεκτικά ότι περνούσε από το χέρι μου. White-hat, gray-hat αλλά και black-hat τεχνικές.

Είχα λοιπόν δημιουργήσει και 2-3 sites τα οποία τότε, ήταν πολύ κερδοφόρα. Δεν θα σας πω πόσο, γιατί ξέρω πως με διαβάζουν και εφοριακοί. Αλλά φανταστείτε, πολύ.

Τα sites αυτά, ήταν βασισμένα σε κάποιες black-hat τεχνικές, όπως keyword-stuffing, cloaking, link schemes, και άλλα.

Pause. Τι είναι όλα αυτά.

Keyword-stuffing
Είναι βασικά μια μέθοδος που λειτουργούσε καλά πιο παλιά. Πλέον μόνο κακό κάνει.
Τι κάναμε λοιπόν; Απλά γεμίζαμε κάθε σελίδα του site μας με το βασικό μας keyword αλλά και ένα σωρό άλλα keywords, σχετικά με το θέμα μας αλλά και όχι πάντα. Έτσι ρανκάραμε σχετικά εύκολα και μάλιστα για διάφορες λέξεις.

Cloaking
ΟΚ, αυτό ήταν καθαρή απάτη. Με το Cloaking πολύ απλά παρουσιάζαμε στο “spider” της Google, άλλο περιεχόμενο από αυτό που είχε το site μας. Με λίγα λόγια, αλλιώς έβλεπε το site μας το Google Bot και αλλιώς ο κάθε επισκέπτης μας (απ’ ότι μαθαίνω αυτό δουλεύει ακόμα σχετικά καλά). Αφού λοιπόν συγκεντρώναμε μια λίστα με IPs από τα bots της Google, κάθε φορά που εντοπίζαμε πως μια από αυτές τις IPs έκανε “περατζάδα” από το site μας, στέλναμε άλλο περιεχόμενο.
Ξέρω, ντροπή μας! Έχετε δίκιο! Τότε όμως ήμουν κακό παιδί.

Link Schemes
Αυτό είναι σχετικά απλό. Φανταστείτε ένα δίκτυο με sites, με πολύ καλά PR. Πχ ένα δίκτυο με 150 sites που κάθε site έχει από PR4 και πάνω. Κάθε φορά λοιπόν που δημιουργούσαμε ένα site, απλά στέλναμε (ή αγοράζαμε) backlinks από ένα ή περισσότερα τέτοια δίκτυα. Η Google νόμιζε πως ξαφνικά είχαμε γίνει “δημοφιλής”, και μας ανέβαζε καρφί στην πρώτη σελίδα.

Play

Τα sites μου λοιπόν αυτά (τα οποία είχα την προ-penguin εποχή), με τον πρώτο Penguin που “έσκασε μύτη” εξαφανιστήκαν. Κυριολεκτικά, δεν υπήρχαν στα SERPs.
Για την ακρίβεια, είχα φάει “penalty” από την Google με αποτέλεσμα να γίνω και “de-index” (να αφαιρεθώ δηλαδή εντελώς από τα αποτελέσματα).

Φαντάσου λοιπόν να είναι Δευτέρα και ως τότε να λαμβάνεις καθημερινά ένα αξιοσέβαστο μεροκάματο χωρίς κανένα κόπο, και την Τρίτη (γιατί Τρίτη ήταν, σας είπα το θυμάμαι καλά) αυτό να εξαφανιστεί.

Τότε ήταν που πήρα την απόφαση να κάνω ακριβώς το ίδιο (παθητικό εισόδημα) αλλά με τις σωστές τεχνικές ώστε να μην με επηρεάζει κανένα update.

Και για να είμαστε σωστοί, η Google θεωρητικά υπάρχει για να αναζητά και να βρίσκει ο κόσμος πληροφορίες. Και εμείς τότε, για αρκετά χρόνια, δεν βοηθούσαμε και πολύ σε αυτό. Οπότε, μπράβο στον Penguin (με μισή καρδιά).

Αφού λοιπόν πήραμε μια πρώτη γεύση από τον Penguin, πάμε να δούμε τι έχει συμβεί με τον νέο Penguin 2.0 που ρόλαρε στις 22 Μαΐου 2013.

Penguin 2.0 – Η επιστροφή

Πρόκειται ουσιαστικά για το 4ο penguin update, αλλά το δεύτερο που αλλάζει σε μεγάλο βαθμό τον αλγόριθμο.

Η Goolge (και για την ακρίβεια ο head of Search Quality and Webspam της Google, Matt Cutts – follow him) το λέει ξεκάθαρα. Στόχος τους είναι να καταπολεμήσουν τα spammy sites. Έτσι, κάθε update που κάνουν (και θα κάνουν) θα ευθυγραμμίζεται με αυτή την λογική.

Δείτε τον σε ένα video, λίγες ημέρες πριν τον Penguin 2.0.

Αν λοιπόν δημιουργούμε sites με πραγματικά καλό και ποιοτικό περιεχόμενο, εξαιρετικά στοχευμένα και χωρίς “τρελό” tageting (οτι λέμε και στο Passiveweek δηλαδή), δεν θα πρέπει να φοβόμαστε τίποτα.

Και αυτό το είδα και με το νέο update.

Ο λόγος που περίμενα σχεδόν μια εβδομάδα για να γράψω αυτό το post, ήταν γιατί ήθελα να δω πως θα με επηρέαζε ο Penguin 2.0.
Και να σας πως κάτι; Όχι μόνο δεν με επηρέασε, αλλά βελτίωσε και την θέση μου τις περισσότερες φορές.

Ειδικά με τα sites που έχω ήδη δημιουργήσει μέσα από το Project10, με βοήθησε πολύ.

Όσοι παρακολουθείτε και το Live Blog μου, θα είδατε πως πριν κάποιες ημέρες, το Site #2 βρέθηκε στην θέση #22 για το βασικό του keyword. Είμαι σίγουρος πως ο Penguin 2.0. έβαλε το χεράκι του και εδώ.

Γιατί αγαπάμε (πλέον) τον Πιγκουίνο μας

Είναι πολύ απλό. Γιατί πλέον είμαστε τα καλά παιδιά. Ότι κάνουμε δεν εμπεριέχει σχεδόν καθόλου black-hat τεχνικές. Το μυστικό μας πλέον, δεν είναι ένα blog-spam πρόγραμμα ή ένα πολύπλοκο linking scheme, αλλά πολύ απλά η εξαιρετικά καλή μας στόχευση.
Και αυτό δεν είναι κακό σε καμία περίπτωση.

Έτσι λοιπόν, με το νέο Penguin 2.0 πολλά από τα sites που βρίσκονταν μπροστά μας στα SERPs, καταποντίστηκαν γιατί πολύ απλά ήταν “spammy”. Έτσι εμείς, κερδίσαμε μια σειρά από θέσεις στα αποτελέσματα.

Τι πρέπει να προσέξουμε τώρα με τον Penguin 2.0

Το πρώτο και βασικό στοιχείο έχει να κάνει με το λεγόμενο ancor-text. Το κείμενο δηλαδή που γίνεται link και οδηγεί σε κάποιο άλλο site. Παλιότερα, ήταν σημαντικό να δημιουργούμε όσο το δυνατόν περισσότερα backlinks για το site μας, και στο link να συμπεριλαμβάναμε αν ήταν δυνατό μόνο το βασικό μας keyword.

Στο πρώτο μου online public project για παράδειγμα, όταν δημιούργησα το CouplesCookingClassesHQ.com, προσπαθούσα να δημιουργήσω όσα περισσότερα backlinks μπορούσα με τις λέξεις “Couples Cooking Classes” στο ancor-text. Αυτό έκαναν και τα περισσότερα SEO sites.

Έτσι η Google αφού εντόπισε αυτό το “κοινό” σημείο που είχαν όλα τα niche sites, πολύ απλά υποβαθμίζει όσα απο αυτά το έχουν παρακάνει.

Πλέον λοιπόν, είναι πολύ σημαντικό να έχουμε μια ποικιλία στα links που δημιουργούμε. Να έχουμε για παράδειγμα links με texts όπως “click here”, “try this website” αλλά φυσικά και links με το βασικό αλλά και δευτερεύοντα keywords. Κάποιοι λένε για 30/70 αναλογία, αλλά αυτά νομίζω είναι αρκετά πρόωρα.

Η ποιότητα των backlinks
Αυτό είναι κάτι που το είχα πάντα στο μυαλό μου. Όπως σας έχω πει και σε άλλα posts, είναι προτιμότερο να έχουμε 10 backlinks από PR3 (και πάνω) sites, παρά 100 από το PR0. Στις δοκιμές μου, αυτό το συμπέρασμα έβγαλα και η Google πλέον με επιβεβαιώνει.

Σχετικότητα τον backlinks
Αυτό είναι ΣΟΣάρα που λέγαμε και στο σχολείο. Πρέπει να προσπαθούμε να βρισκουμε links από όσο το δυνατόν κοντινότερες θεματικά σε εμάς πηγές. Εννοείται πως αυτό κάνει την δουλειά μας λίγο δυσκολότερη, αλλά είναι και κάτι λογικό.
Αν εγώ έχω δημιουργήσει για παράδειγμα ένα niche site με θέμα την “πολική αρκούδα” (μιας και πιάσαμε τα ζώα) δεν βγάζει και πολύ νόημα να έχω 10 backlinks από sites που σχετίζονται με θέματα όπως πολιτική, οικονομία, μαγειρική κλπ.

Είναι πολύ σημαντικό πλέον, να βρίσκουμε backlinks από σχετικά με το δικό μας θέμα sites.

Και αν έχω ήδη πολλά “κακά” links;
Η Google μας δίνει την λύση. Έχει δημιουργήσει και μας προσφέρει ένα νέο εργαλείο σαν μέρος των Webmaster Tools, το οποίο μας βοηθά να δηλώσουμε τα “κακά” links έτσι ώστε να μην καταμετρούνται αρνητικά στο PR μας.

Ως κακά links, ας ορίσουμε τα links από spammy sites και αυτά με πολύ SEO optimised ancor-text (αυτά που λέγαμε πιο πριν)
Μπορούμε λοιπόν να χρησιμοποιήσουμε το Disavow tool για να τα αφαιρέσουμε.

Tip. Αν θέλουμε να αφαιρέσουμε πολλά links από ένα συγκεκριμένο domain, αντί να τα αφαιρούμε ένα ένα, μπορούμε να αφαιρέσουμε ολόκληρο το domain με την εντολή domain:website.com (όπου website, το domain που θέλουμε).

Τι γίνεται με τα EMDs;
Τα EMDs (Exact much domains) έπαιζαν πολύ μεγάλο ρόλο έως και πρόσφατα. Μετά όμως το EMD Update που έβγαλε η Google πριν από κάποιους μήνες, η αξία τους υποβιβάστηκε.

Προσοχή! Δεν λέω πως είναι κακό να έχει κανείς το EMD του βασικού του keyword. Η Google δεν πρόκειται να “μας τιμωρήσει” για αυτό. Απλά δεν θα μας δώσει το “σπρώξιμο” που μας έδινε παλιότερα.

Από προσωπική πείρα όμως, πιστεύω πως τα EMDs έχουν ακόμα την αξία τους και προτείνω να τα “αρπάζετε” όταν είναι διαθέσιμα.

Γενικά συμπεράσματα για τον Penguin 2.0

Δημιουργούμε sites για τον επισκέπτη και όχι για τις μηχανές αναζήτησης.

Για την ακρίβεια, περισσότερο για τον επισκέπτη και λιγότερο για τις μηχανές.

Δεν το παρακάνουμε το on-page και off-page SEO.

Ακόμα, πλέον είναι πολύ σημαντικό όχι μόνο το πόσα backlinks έχουμε, αλλά και το από που τα έχουμε. Η Google δίνει ιδιαίτερο βάρος στην θεματική σχετικότητα αλλά και την ποιότητα των Backlinks.

Με αυτά στο μυαλό και χτίζοντας όμορφα και χρήσιμα sites, ο πιγκουίνος θα γίνει ο καλύτερος μας φίλος!

Σχόλια

comments