seo_science

Εισαγωγή στο SEO. Η μάχη για την πρώτη θέση!

Αυτό πρέπει να το κατανοήσουμε καλά. Αν ήμασταν στο σχολείο θα ήταν “Sosάρα¨.

Πως λειτουργεί μια μηχανή αναζήτησης

Για κάθε αναζήτηση, χρησιμοποιούμε μια λέξη κλειδί. Πχ. “Φτηνά παπούτσια”. Για την λέξη αυτή ανταγωνίζονται πολλές σελίδες. Προσπαθούν δηλαδή να βγουν όσο πιο κοντά στα πρώτα αποτελέσματα γίνεται. Και αυτό γιατί ο κόσμος, κάνει κλικ περισσότερο σε αυτά.

Η μηχανή τώρα, έχει θέσει κάποια κριτήρια σύμφωνα με τα οποία βαθμολογεί τις σελίδες. Έτσι έχουμε την κατάταξη στα αποτελέσματα σε κάθε αναζήτηση. Αυτές είναι οι βασικές αρχές για τώρα.


Search Engine Optimazation

ΝΕΑ ΛΕΞΗ – SEO (Search Engine Optimazation): Είναι η διαδικασία μέσα από την οποία κάνουμε την ιστοσελίδα μας να βελτιώνει τη θέση της στα φυσικά (organic) αποτελέσματα μιας αναζήτησης σε μια μηχανή (αναζήτησης).

Ας σπάσουμε όμως τον ορισμό αυτό σε κομμάτια για να ξεδιαλύνουμε τις νέες άγνωστες έννοιες.

Φυσικά αποτελέσματα (organic) είναι τα αποτελέσματα που παρουσιάζει π.χ. η google σε μια αναζήτηση που κάνουμε, αν αφαιρέσουμε όμως τα αποτελέσματα που συσχετίζονται με πληρωμένη διαφήμιση. Έτσι και ο κόσμος που έρχεται στο site μας μέσω αυτών των αποτελεσμάτων, ονομάζεται organic traffic.

Και επειδή μια εικόνα ίσον 1000 λέξεις

Φυσικά αποτελέσματα και πληρωμένα αποτελέσματα [εικόνα]

Ο στόχος μας λοιπόν μέσα από το SEO είναι να βελτιώσουμε τη θέση μας στα φυσικά αποτελέσματα.

Παράδειγμα. Αν για το keyword “Φτηνά παπούτσια” το site μας βγαίνει στην 25 θέση (3η σελίδα δηλαδή) των αποτελεσμάτων και καταφέρουμε με κάποιες τεχνικές που θα μάθουμε να βγούμε στην 10η, τότε έχουμε βελτιώσει το “rank” μας σε αυτή την αναζήτηση. Και φυσικά ως αποτέλεσμα έχουμε μεγαλύτερη κίνηση στο site μας (traffic) και περισσότερα κέρδη.

ΝΕΑ ΛΕΞΗ – Rank (Ranking): Η βαθμολογία που δίνει μια μηχανή αναζήτησης σε μια σελίδα για μια συγκεκριμένη λέξη κλειδί. Όσο μεγαλύτερο το ranking μας, τόσο ψηλότερα εμφανιζόμαστε σε μια αναζήτηση. Το κριτήρια για αυτή την βαθμολογία είναι πολλά. Κάποια γνωστά και κάποια άγνωστα.

Για να καταλάβεις πόσο σημαντικό είναι αυτό, στην google τα 3 πρώτα αποτελέσματα σε κάθε αναζήτηση (δηλαδή οι σελίδες που έχουν Rank #1, #2 και #3 σε μια συγκεκριμένη αναζήτηση) λαμβάνουν το 58,9% των κλικ. Φαντάσου δηλαδή πως για κάθε 100 αναζητήσεις με keyword “φτηνά παπούτσια” οι 60 κάνουν κλικ στο 1ο, 2ο ή 3ο αποτέλεσα (με αυτή την σειρά).

Και για να σου δώσω ένα πραγματικό παράδειγμα, πριν 1 περίπου χρόνο είχα (και ακόμα έχω) ένα site το οποίο προωθεί μια συγκεκριμένη ηλεκτρονική συσκευή. Αυτό το site παράγει παθητικό εισόδημα (σταθερά πλέον) κάθε μήνα περίπου 150-200 ευρώ.
Όταν για μια εβδομάδα κατάφερα να το φέρω νούμερο 2 στη λίστα με τα αποτελέσματα, εκείνη την εβδομάδα τα κέρδη ήταν 2300 ευρώ (μόνο σε μια εβδομάδα). Φανταστείτε λοιπόν τη διαφορά.

Στόχος μας λοιπόν, είναι πάντα να κερδίσουμε μια από τις 10 θέσεις της πρώτης σελίδας των φυσικών αποτελεσμάτων της google (ιδανικά την πρώτη). Και λέω της google, γιατί αυτή τυχαίνει να εξυπηρετεί περισσότερες από 2 δισεκατομμύρια αναζητήσεις κάθε μέρα. Εκεί λοιπόν βρίσκεται ο κόσμος, άρα εκεί θα πρέπει να βρισκόμαστε και εμείς.

Μέσω του SEO λοιπόν, προσπαθούμε να “κερδίσουμε” τις άλλες ιστοσελίδες που διεκδικούν την ίδια θέση για το ίδιο keyword στις αναζητήσεις.
Το SEO, χωρίζεται και αυτό σε 2 κατηγορίες. Εμείς θα πρέπει να κάνουμε master και τις δύο.

Onpage SEO
Το Onpage SEO, είναι το σύνολο των ενεργειών που κάνουμε μέσα στη σελίδα μας για να βελτιώνουμε τα Ranking μας.

Off Page SEO
Το Off page SEO, όπως πιθανότατα να καταλάβατε, είναι όλες οι ενέργειες που κάνουμε έξω από τη σελίδα μας (για τη σελίδα μας όμως), με ακριβώς τον ίδιο στόχο. Να βελτιώσουμε δηλαδή τα ranking μας.

Θα μιλήσουμε όμως αναλυτικότερα για αυτές τις δύο κατηγορίες σε επόμενα posts.

Ποιο καπέλο να φορέσεις

Αν κάνετε όμως μια έρευνα πάνω σε αυτό το topic, πράγμα που σας παροτρύνω να κάνετε με όλη την δύναμη του πληκτρολογίου μου, θα συναντήσετε άλλες δύο κατηγορίες. Αυτές είναι γενικές κατηγορίες, που απλά ισχύουν και για το SEO.

Θα δείτε τις έννοιες του Black Hat και White Hat SEO. Οι Black Hat μέθοδοι σε οποιοδήποτε θέμα, εμπεριέχουν την έννοια του “cheat” και γενικά προσπαθούν να βρουν αδυναμίες του εκάστοτε συστήματος ώστε να τις εκμεταλλευτούν.
ΟΚ, αυτό από μόνο του δεν είναι και πολύ κακό.

Όταν όμως προσπαθείς να δημιουργήσεις σταθερά online εισοδήματα, δεν πρέπει να βασίζεσαι σε μεθόδους που στηρίζονται σε αδυναμίες ενός συστήματος.

Γιατί έτσι, όταν το σύστημα συνειδητοποιήσει την αδυναμία αυτή (και αργά ή γρήγορα πάντα το κάνει) τότε θα την διορθώσει. Και τότε ξαφνικά, χάνεις ό,τι έχεις φτιάξει από τη μια μέρα στην άλλη.

Με λίγα λόγια, αποφεύγουμε ό,τι είναι Black Hat.

White Hat, είναι όλα τα άλλα. (Θα ακούσετε μερικές φορές για Gray Hat, αλλά αυτά ειναι σαν να λέμε πως σου είπα “λίγο ψέματα”).

Στο PassiveWeek λοιπόν, θα αναφέρω ΜΟΝΟ WhiteHat τεχνικές.

So, stay up to date

Οι τεχνικές όμως για σωστό και αποδοτικό SEO, αλλάζουν πολύ συχνά γιατί αλλάζουν παράλληλα και τα κριτήρια με τα οποία μια μηχανή αναζήτησης αξιολογεί τα sites. Έτσι, πρέπει πάντα να είμαστε ενήμεροι για το τι συμβαίνει και να προσαρμοζόμαστε ανάλογα.

Εννοείται, πως μέσα από το PassiveWeek θα σας ενημερώνω για ότι συμβαίνει ή ότι ανακαλύπτω πως δουλεύει.

Όπως καταλαβαίνετε, η μάχη για την πρώτη θέση στα φυσικά αποτελέσματα είναι εξαιρετικά έντονη. Μπορούμε να πάμε σε “μάχη”, σώμα με σώμα, αλλά μπορούμε και να έχουμε στρατηγική. Το μυστικό είναι να στοχεύουμε σε λέξεις κλειδιά με ικανοποιητική ζήτηση αλλά χαμηλό ανταγωνισμό. Η όπως μάθαμε και στο “Η λογική πίσω από τα Niche Sites” υψηλό traffic kαι χαμηλό competition.

Θα τα δούμε όμως και στην πράξη όλα αυτά, πολύ σύντομα!

 

Σχόλια

comments