seo-dead

Θα σας πουν πως το SEO πεθαίνει. Να τους πείτε πως δεν ξέρουν τι λένε!

Το διαβάζω παντού. Μάλιστα το ακούω και από “πολύ έγκυρα” στόματα. Το SEO πεθαίνει!

Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή.

Οκ, η Google εδώ και κάποιους μήνες τα έχει κάνει λίγο μπάχαλο. Τίποτα όμως δεν γίνεται στην τύχη σε αυτή την εταιρία. Γι’ αυτό και πάντα θέλω να κάθομαι στις πίσω πίσω θέσεις για να έχω ολοκληρωμένη εικόνα και να βλέπω ολόκληρο το έργο (γι’ αυτό και έκανα σχεδόν 1 μήνα να σας γράψω).

Σε προηγούμενο post μου έκανα μια μικρή ανάλυση στο νέο secure search της google, το οποίο έχει αποτέλεσμα να μην μας εμφανίζει πλέον πολλές πληροφορίες στα Google Analytics σχετικά με τα keywords που χρησιμοποίησαν οι χρήστες για να βρεθούμε μετά από κάποια αναζήτηση στο site μας.

Και αν θέλετε την γνώμη μου, σύντομα η Google θα σταματήσει να μας δίνει στοιχεία εντελώς σχετικά με τα keywords. Είναι η απάντησή της στους μαρκετάδες σαν εμάς, που όπου πάμε τα κάνουμε άνω κάτω.

Οκ, ως εδώ.

Μετά από αυτές τις αλλαγές λοιπόν, διάβασα σωρεία άρθρων σχετικά με τον θάνατο του SEO.

Ναι, θα γίνει πιο δύσκολη η δουλειά μας. Ναι, θα χρειάζεται ίσως περισσότερη εργασία από εμάς, αλλά γιατί αυτό φέρνει τον θάνατο του SEO;

Ο κόσμος από τότε που ανακαλύφθηκαν οι μηχανές αναζήτησης, μέχρι σήμερα και για αρκετά χρόνια ακόμα θα ψάχνει με την χρήση “keywords”. Αυτό δεν αλλάζει. Σωστά;

Το SEO είναι βασισμένο σε αυτή και μόνο την σκέψη. Την σχέση μιας αναζήτησης με το περιεχόμενο ενός site (χοντρικά).

Τώρα, αν τα data θα είναι πιο δύσκολα να βρεθούν για να παραχθούν πολύτιμα αποτελέσματα, ώστε να πάρουμε τις ανάλογες αποφάσεις, αυτή είναι μια άλλη ιστορία.

Δυσκολεύει λοιπόν το SEO, δεν καταργείται.

Και μάλιστα, όταν δυσκολεύει κάτι, πάντα επωφελούνται οι καλύτεροι. Και αυτό δεν μας χαλάει.

Υπό μια έννοια λοιπόν, το SEO πεθαίνει για κάποιους. Και αυτό είναι καλό. Πάντα!

Ειδικά τώρα, θα πρέπει να γίνουμε σαφέστεροι σχετικά με το on page seo των σελίδων μας. Θα πρέπει να “δείχνουμε” ακόμα πιο ξεκάθαρα, περί τίνος πρόκειται, σε ζωντανούς επισκέπτες και άψυχες μηχανές.

Η Google σιγά σιγά περνάει στην επόμενη φάση της. Θα προσπαθεί να “κατανοήσει” τα ερωτήματα των χρηστών. Όχι απλά να χρησιμοποιήσει τα keywords “ως έχουν”.

Θα προσπαθεί όλο και περισσότερο να δει το “context” γύρω από το “content”. Είναι αυτονόητο.

Τώρα σχετικά με το off page seo, τα πράγματα εκεί είναι πολύ πιο ξεκάθαρα ακόμα. Η δύναμη βρίσκεται στα σωστά, σχετικά με το περιεχόμενο μας και υψηλού PR links (φυσικά και σε άλλα πράγματα).

Το PR

Προσέξτε όμως τώρα κάτι. Η Google εδώ και 8-10 μήνες δεν ανανεώνει τα PR των sites (αν βλέπετε λοιπόν τα PR σας κολλημένα, τώρα ξέρετε το γιατί). Το γεγονός όμως πως δεν “ανακοινώνει” το PR των sites, δεν σημαίνει πως δεν χρησιμοποιεί ακόμα στον αλγόριθμό της αυτή την πολύτιμη πληροφορία.

Πρέπει να μάθουμε να ξεχωρίζουμε πότε μια αλλαγή επηρεάζει πραγματικά την δουλειά μας και πότε όχι. Το PR λοιπόν κατα την δική μου γνώμη ζει και βασιλεύει. Απλά θα πρέπει να μάθουμε να το “μαντέυουμε” συνδυάζοντας μια σειρά παραγόντων. Και θα τα πούμε αυτά στην πορεία.

Δεν υπάρχει κανένας λόγος πανικού λοιπόν. Κανένα SEO δεν πεθαίνει.

Απλά πολλοί χάνουν τη γη κάτω από τα πόδια τους κάθε τόσο που η Google κάνει μια αλλαγή ή τρέχει έναν anti-spam αλγόριθμο.

Το SEO κάθε λίγο και λιγάκι πεθαίνει… για κάποιους!

Σχόλια

comments