social signals

Πόσο μπορούν αλήθεια τα Social Signals να επηρεάσουν την θέση μας στις αναζητήσεις;

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.

Είναι αδιαμφισβήτητο γεγονός πως τα social media (αν και είπαμε, δεν είναι media) έχουν καταλάβει ένα σημαντικό μέρος των online δράσεων μας. Ίσως και το σημαντικότερο.

Καθημερινά γίνονται δισεκατομμύρια facebook shares, tweets, g+’s, Likes κλπ. Και είναι φυσικό όλα αυτά τα δεδομένα να μην περνάνε απαρατήρητα στις μηχανές αναζήτησης. Πόσο όμως πραγματικά επηρεάζουν την θέση μας στα φυσικά αποτελέσματα μιας αναζήτησης;

Social Signals: Είναι ουσιαστικά όλα τα backlinks που παίρνει ένα URL (και ένα site στο σύνολό του) μέσα από δράσεις που λαμβάνουν χώρα στα Social media sites όπως το Facebook, το Twitter, το Google Plus, το Linked In κλπ.

social signals

Όπως θα παρατηρήσατε, έχω αρκετό καιρό να ανεβάσω καινούργιο post στο passiveweek. Όλο αυτό το διάστημα όμως, και μέσα σε έναν online κόσμο που αλλάζει δραστικά, έτρεχα μια σειρά από “πειράματα”.

Ένα από αυτά λοιπόν, ήταν η προσπάθεια μου να διαπιστώσω, πόσο σημαντικά είναι τελικά αυτά τα Social Signals για τις μηχανές αναζήτησης.

Βγάζει μάτι πλέον, πως όλοι έχουν πέσει με τα μούτρα στο internet και τις ευκαιρίες που αυτό προσφέρει. Και όπως είπα και σε προηγούμενο post μου, πιστεύω πως αυτό είναι μια τεράστια φούσκα που κάποια στιγμή θα σκάσει.

Όλος αυτός ο κόσμος λοιπόν που προσπαθεί πλέον να επιχειρήσει online χωρίς να έχει αρκετές γνώσεις και χρήματα, καταφεύγει στην “εύκολη λύση” των social media.

Χαρακτηριστικά ακούω παντού. “Θα κάνω αυτή τη σελίδα που θα πουλάει “Χ”, θα μπω στο facebook και θα κάνω ένα Page και θα μαζέψω πολύ κόσμο. Μετά θα κάνω posts τα “Χ” μου και ο κόσμος θα αγοράζει”. (έλα, το έχεις ακούσει και εσύ!)

Αυτό φυσικά είναι το πιο αρχάριο και κουτό business plan που θα μπορούσε να σκεφτεί κάποιος. Είναι όμως και το πιο συχνό.

Οκ, πάμε τώρα να δούμε πόσο μπορεί να επηρεάσει μια σελίδα όλη αυτή τη διαδικασία μέσα από το social media;

Το πείραμα

Δημιούργησα 2 σελίδες που στόχευαν και οι 2 σε λέξεις κλειδιά με παρόμοιο βαθμό δυσκολίας. Ας τα πούμε Site1 και Site2.

Και όταν λέω σελίδες το εννοώ. Sites με δικό τους domain αλλά μόνο μια σελίδα με περιεχόμενο. Και στις δύο αυτές σελίδες ανέβασα ένα post γύρω στις 450 λέξεις.

Όλα καλά ως εδώ.

Για την προώθηση του Site1 κινήθηκα μόνο με Social media. Έφτιαξα accounts σε Facebook, Twitter και Google Plus. Έκανα φίλους, έκανα post το αρθράκι μου και προσπάθησα να προκαλέσω μερικά shares και retweets.

Για το Site2, κινήθηκα με τον γνωστό δρόμο των backlinks. Βασικά, έβαλα έναν συνεργάτη που έχω στην Ινδία να δημιουργήσει 30 τυχαία backlinks σε διάστημα 3ων εβδομάδων. Χωρίς καμία άλλη κατεύθυνση. Τίποτα άλλο.

Μετά περίμενα.

Παρατηρήσεις και αποτελέσματα

Σε πρώτη φάση και τα δύο sites έδειχναν να πηγαίνουν καλά. Το Site1 ήταν στη θέση 23 μόλις 4 ημέρες μετά, ενώ το Site2 ήταν στη θέση 21.

Στις επόμενες 10 ημέρες, έκανα μόνο μια κίνηση περισσότερο από ένστικτο. Πρόσθεσα (ή μάλλον κύκλωσα) 100 νέους “φίλους” στους κύκλους μου στο Google Plus του Site1.

Αποτέλεσμα; Βρέθηκα στην 1η θέση σε 48 ώρες! Καλό;

Το Site2 συνέχισε να ανεβαίνει σταθερά και βρέθηκε και αυτό στην πρώτη θέση για την λέξη κλειδί που στόχευε, αλλά με πιο αργό και σταθερό ρυθμό.

(Είπαμε, οι λέξεις είχαν τον ίδιο βαθμό δυσκολίας, ο οποίος όμως δεν ήταν και ο μεγαλύτερος. Πείραμα κάνουμε 🙂 )

Σήμερα;

Σήμερα και τα 2 sites βρίσκονται στην πρώτη σελίδα με το Site1 να είναι στη θέση 3 και το Site2 στη θέση 2. Χωρίς να έχω κάνει τίποτα από τότε (μέσα Απριλίου).

Τι κατάλαβα από όλη αυτή τη διαδικασία και παρατηρώντας τα διάφορα analytics κάθε τόσο;

Σε πρώτη φάση κατάλαβα πως ό,τι και να λένε εκεί έξω, τα backlinks ακόμα παίζουν βασικό ρόλο στα rankings ενός site. Και μάλιστα τα σωστά backlinks μπορούν να κάνουν θαύματα (στο επόμενο post, θα αναλύσω τι αποτελεί ένα σωστό backlink – Update: Η ανατομία του τέλειου backlink).

Από την άλλη, είδα μια καλή ώθηση και από τα social signals. Ειδικά από το Goolge Plus.

Ας σκεφτούμε όμως για ένα λεπτό, αν πραγματικά τα Social Signals στο σύνολό τους μπορούν να παίξουν κεντρικό ρόλο για τον αλγόριθμο μιας μηχανής αναζήτησης.

Από τα αποτελέσματα των δοκιμών μου (έκανα και μερικές άλλες στην πορεία) μπορώ να πω πως βοηθούν ένα site. Όχι όμως ιδιαίτερα. Οχι καθοριστικά.

Ακόμα, μπορώ ξεκάθαρα να πω, πως το Google Plus έχει σαφέστατο προβάδισμα σε σχέση με όλα τα άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Τουλάχιστον για την Google.

Λέω να μην χρησιμοποιούμε τα social για προώθηση; Τρελός είμαι;social_signals

Τα Socials είναι χρυσωρυχείο αν ξέρεις τι κάνεις.

Δεν είναι όμως η βέλτιστη λύση όταν μιλάμε για SERPS. Αυτό.

Ακόμα, αν είναι να δώσεις βάρος σε κάποια πλατφόρμα, θα σου έλεγα να επιλέξεις το Google+ .

Γενικά πιστεύω πως η ημέρα που τα social signals θα παίζουν κεντρικό ρόλο στα rankings, δεν έχει έρθει ακόμα και θα αργήσει αρκετά.

Οι λόγοι για μένα είναι ξεκάθαροι.

Καταρχήν, καμία πλατφόρμα (facebook, twitter κλπ) δεν δίνει ανοιχτή πρόσβαση στα data της σε καμία μηχανή αναζήτησης. Έτσι μια μηχανή, έχει στην διάθεσή της μόνο ό,τι έχουμε και όλοι οι άλλοι. Τα βασικά Social data.


Ακόμα
, φανταστείτε ένα σενάριο. Τα πράγματα προχωρούν και τα social signals από Facebook, Twitter κλπ επηρεάζουν τα αποτελέσματα κατά 70%. Όλα καλά ως εδώ.

Μια ωραία πρωία λοιπόν, το Facebook αποφασίζει (γιατί μπορεί) να διακόψει κάθε πρόσβαση από τα bots των μηχανών αναζήτησης στα δεδομένα της. Τι γίνεται τότε;

Αλλωστε τα ίδια φοβάται και η Google (video, Matt Cutts / Head of Google’s Webspam team).

Όσο λοιπόν τα δεδομένα βρίσκονται σε χέρια τρίτων, δεν πρόκειται να μπουν για τα καλά στα κριτήρια των SERPS. Η Goolge είναι πολύ πιο έξυπνη από αυτό.

Είναι απλά λογικό. Άσε που και το Facebook, θέλει να δημιουργήσει την δική της ιδιαίτερη μηχανή αναζήτησης (ήδη το κάνει, το ίδιο και το Twitter). Για ποιο λόγο λοιπόν να μοιραστεί τη δύναμη της;

Τα συμφέροντα είναι τεράστια και η πίτα συνεχώς και μεγαλώνει.

Όπως και το ενδιαφέρον μου για όλα όσα γίνονται.

Keep it passive.

Σχόλια

comments